Foto:BjBikers

CFMoto 800MT Sport je u touring klasi podigao popriličnu prašinu svojom pojavom i komponentama koje su ugrađene u njega, te se postavljalo pitanje vredi li zaista ovaj motocikl i kako se kotira u borbi sa konkurencijom. To smo rešili da proverimo na testu.

Tokom ovog testa, 800MT Sport smo vozili u svim uslovima. Tačnije, vožen je u gradu, na auto putu, na regionalnim putevima, u dnevnim i noćnim uslovima, po suncu i kiši, toplijem i hladnijem vremenu.

Foto:BjBikers

Dakle, odrađen je jedan sveobuhvatni test na kojem smo mogli da sagledamo sve aspekte ovog motocikla, počev od agregata do udobnosti.

Kakav je za vožnju

CFMoto i KTM imaju blisku saradnju koja se ogleda u tome što CFMoto često koristi agregate gotovo identične KTM-ovim. Ista situacija je i sa 800MT Sport modelom jer koristi agregat sličan onom koji je ugrađen u KTM 790 Duke.

Foto:BjBikers

Dvocilindrični redni agregat radne zapremine od 799 cm3 pokreće 800MT Sport i isporučuje 95 KS (70 kW) na 9.000 o/min uz maksimalni obrtni moment od 77 Nm na 7.500 o/min. Na papiru sve to lepo izgleda, ali kakvo je ponašanje ovog motora u vožnji?

Prvo, kad sam pokrenuo agregat iznenadio me je nešto drugačiji zvuk od onog na koji sam navikao. Čangrljanje iz motora, još jedna povezanost sa KTM gamom modela koje pokreće dvocilindrični agregat radne zapremine 790 cm3. Vrlo brzo sam se navikao na taj zvuk i vremenom mi je postao zaštitni znak 800MT Sporta, nešto slično poput suvog kvačila na Ducati motociklima.

Foto:BjBikers

Prvo pozitivno iznenađenje dolazi već pri kretanju, menjač funkcioniše – savršeno. Mekano prebacivanje brzina, veoma precizan, odnosi u menjaču i finalnom prenosu lepo su raspoređeni što se pokazalo i na testu ubrzanja.

Agregat od niskih obrtaja lepo isporučuje snagu i od 3.000 o/min lepo povlači. Nekako mu najviše odgovara kad se vozi na između 5.000 – 6.000 o/Min. Jedina zamerka koju bih uputio agregatu je „rupa“ na oko 5.500 o/Min koja se najviše primeti pri naglim ubrzanjima. Naime kada se naglo ubrzava i kad se dođe na magičnih 5.500 o/Min oseti se kao blagi trzaj, a nakon toga dobijate totalno drugačiji karakter agregata. Posle tih magičnih 5.500 o/Min, agregat dobija drugi zvuk i ubrzanje postaje fantastično. Kao da pritisnete dugme za turbo. Zapravo, ovaj agregat svoje najbolje pokazuje u drugoj polovini gasa, pa sve do crvenog polja na obrtomeru. U tim momentima mi je stalno mamio osmeh na lice.

Foto:BjBikers

Iako vreme nije letnje ni pretoplo, imao sam dovoljno sreće da u jednom danu temperatura bude oko 25 stepeni Celzijusa i da se zateknem u gradskoj gužvi.

Tada sam pratio temperaturu rashladne tečnosti koja nije prelazila 98 stepeni celzijusa, te pretpostavljam da se ventilator uključuje baš na 98 stepeni celzijusa jer je brzo spustio temperaturu do 93 stepena celzijusa. Toplota sa hladnjaka se ne prenosi na noge, tako da pretpostavljam da će i u letnjim stepenima sve biti kako treba.

Foto:BjBikers

Kakav je kroz krivine

Ono u čemu je CFMoto očigledno prepisao dobar recept od KTM-a je i dobra, stabilna šasija i odlična stabilnost prednjeg kraja. Cevasta šasija, podesiva prednja viljuška i prednji točak prečnika 19“ rade odličan posao. Svaki ulazak u krivinu je uživanje jer je povratni osećaj stvarno dobar, čak i kada ste pod kočnicama. Na izlasku iz krivina motocikl ima tendenciju da sužava putanju.

Pri svakom ulasku u krivine sam shvatio da mogu još brže da je prođem jer je na izlazu iz krivina ostajalo još dosta prostora. Prednje ogibljenje je potpuno podesivo i nisam imao potrebe za puno podešavanja. U mom slučaju, samo sam na sabijanje dodao 2 klika, kao i na povrat, a na zadnjem amortizeru sam takođe za nijansu otvrdnuo brzinu sabijanja.

Gume koje se nalaze na motociklu nisu poznate marke. Na suvom su odlično odrađivale posao, ali sam bio skeptičan kako će se pokazati po kiši. Na moju sreću, poslednjeg dana testa probudila me je kiša, te sam se brzo i veselo pripremio da probam 800MT Sport u kišnim uslovima. Istina je da se motocikl jednako dobro ponaša kako po suvom, tako i po kiši.

Foto:BjBikers

Jedna stvar koja me je naročito oduševila je centralizacija mase. Kad sednete na CFMOTO 800MT Sport imate utisak da ste seli na daleko lakši motocikl nego što zapravo jeste. Iako ima masu od 231 kg (sa svim tečnostima) ta masa se ne primećuje kada sedite, a naročito kad vozite motocikl. Stiče se utisak da je masa ispod 200 kg.

Manevrisanje pri malim brzinama se vrši lako i nikako nemate onaj neprijatan osećaj kada masa krene da vas vuče u jednu stranu. Sa uspehom sam se probijao kroz gradske gužve u Novom Sadu i Beogradu. Polukružna okretanja se obavljaju lako i iz razloga što upravljač ima veliku ugao zakretanja, tako da je svaki manevar lako izvršiti.

Foto:BjBikers

Udobnost

Ako volite noćnu vožnju, uživaćete na ovom motociklu. CFMoto 800MT Sport spada u motocikle sa možda najboljom svetlosnom grupom koje sam imao prilike da vozim. Simetrična poziciona, kratka i duga svetla, kao i dva svetla za maglu (koja dolaze kao deo standardne opreme) obavljaju posao sa čistu desetku.

Foto:BjBikers

Sedište vozača je udobno, nema ništa specijalno što bih dodao na tu temu. Položaj nogu je takođe dobar i sa svojih 187 – 188 cm se sasvim lepo smestim na motocikl i nema bola u kolenima nakon dužih vožnji. Upravljač je postavljen široko i visoko i ruke se ne zamaraju. Tako što se tiče položaja vozača, 800MT Sport dobija dobru ocenu.

Što se zaštite od vetra tiče, ona je sasvim solidna. Prednji vetrobran je podesiv po visini. Konkretno u mom slučaju sa maksimalno podignutim vetrobranom vetar je udarao u vrh kacige. Ramena su bila zaštićena, a štitnici za ruke su morali malo da se podese kako bi potpuno štitili pesnice i zglobove.

Foto:BjBikers

Bočni oklopi i rezervoar štite kolena i noge, te na taj deo nemam nikakve zamerke. Jedine zamerke upućujem na blatobran koji u kišnim uslovima ume da baca vodu na cipele i deo pantalona.

Ono što mi se takođe svidelo su aluminijumski koferi koji su kvalitetno urađeni. U zadnji kofer staje full face kaciga, a bočni koferi su nešto uži što mi je naročito odgovaralo u gradskoj vožnji. Koferi su iznutra presvučeni mekom tkaninom, a nijedna šarka ili ivica nije propustila ni kap vode tokom vožnje po kiši.

Foto:BjBikers

Koliko košta ovaj motocikl, koja mu je prosečna potrošnja i šta nudi od opreme, saznajte ovde.

Bonus video: 5 osnovnih pravila kako da sačuvate motociklistu u saobraćaju

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare