Foto: Shutterstock

Prema najnovijem istraživanju sprovedenom u Velikoj Britaniji, sve veći broj vozača gubi interesovanje za prelazak na električne automobile, a najveći pad interesovanja zabeležen je među generacijom Z.

U poređenju sa prošlogodišnjim rezultatima istraživanja, manji broj ljudi očekuje da će posedovati električni automobil tokom sledeće dekade (66% – 59%, ali i tokom narednih pet godina (44% – 40%).

Istraživanje u organizaciji CarGurus pokazalo je da je pad interesovanja najviše došao od mlađih generacija, jer su učesnici ankete stari od 18 do 29 godina izrazili sve manju šansu za prelazak na električne automobile, jer je postotak spao sa 74% u 2021. na svega 56%.

Ipak, nešto starija generacija (30 do 44 godine) pokazala je zainteresovanost i sve veća očekivanja da će u narednoj dekadi biti vlasnici vozila na struju. Tokom prethodne godine njih 65% je izrazilo mogućnost posedovanja električnog automobila u narednih 10 godina, a sada njih 72% misli da će uskoro preći na pogon na struju. Ovo istraživanje je takođe prikazalo faktore koji bi ubedili vozače da kupe električni automobil.

Na vrhu ove liste nalazi se dostupnost punjača (49%), tehnološka unapređenja u vidu dometa i brzine punjenja (47%), i izjednačavanje cene sa konvencionalnim automobilima (43%). Državne subvencije (33%) su takođe jedna od mera koje bi ubedile vozače da pređu na elektromobilnost.

Ovo istraživanje pokazalo je i najtraženije brendove među potencijalnim vozačima električnih automobila. Ford, Audi i BMW su zauzeli prva tri mesta, a iza njih su Volkswagen i Tesla.

Bonus video: Vozili smo najjeftiniji električni Mercedes – EQA

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare