Foto:Mazda

Japanska kompanija je i zvanično objavila da vraća Vankelov rotacioni motor u ponudu, ali ovaj inovativni koncept motora nije više u službi sportskih performansi. Naime, sada će ovaj agregat služiti kao generator električne energije, a predviđen je za MX-30 kojem domet na struju nije bio jača strana.

Model sa rotacionim motorom imaće naziv MX-30 e-Skyactiv R-EV, a Vankelov agregat će imati zapreminu od 830 kubika, sa 75 KS pri 4.700 obrtaja u minuti uz 116 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri 4.000 obrtaja u minuti.

Foto:Mazda

Uloga će biti povećanje dometa na više od 600 kilometara koristeći benzin, što je veliki napredak s obzirom da aktuelni električni MX-30 ima domet od svega 160 kilometara. Radi se o sličnom rešenju koje smo već videli kod modela Nissan Qashqai. Dakle, ne radi se o klasičnom hibridu, već o električnom automobilu koji koristi benzinski motor kao generator električne energije.

Foto:Mazda

Što se nove verzije Mazde MX-30 tiče, nju pokreće elektromotor sa 170 KS i 260 Nm, sa pogonom na prednjim točkovima. Baterija ima kapacitet od 17.8 kWh, što je upola manje nego na EV verziji. U Mazdi tvrde kako je ovaj koncept optimalan.

Foto:Mazda

Prema njihovom saopštenju, ovaj automobil će se najčešće koristiti u gradu, a tada je domet isključivo na električnu energiju od 85 km sasvim dovoljan, pa nema potrebe za korišćenjem benzinskog generatora. Punjenje baterije na zidnom punjaču od 11 kW traje 100 minuta, dok je na snažnijem DC punjaču potrebno oko 25 minuta da bi se baterija napunila.

Ova verzija MX-30 do 100 km/h stiže za 9,1 sekundu, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 140 km/h. Kako piše Index.hr, deklarisana potrošnja ovog 1,7 tona teškog krosovera je svega 1 l/100 km. Početna cena je izjednačena sa električnom varijantom na nemačkom tržištu, gde ovaj model ima početnu cenu od 35.990 evra.

Bonus video: Vozili smo najveću, najluksuzniju i najsnažniju Mazdu ikada

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar