Foto: Promo/Volkswagen

Još od trenutka kada je Volkswagen 2017. prikazao koncept modernog naslednika Volkswagena Type 2, nestrpljivo smo čekali serijsku verziju. Čekanju je došao kraj jer je konačno predstavljen Volkswagen ID Buzz u produkcijskom izdanju.

Najnoviji član električne ID porodice proizvodiće se u fabrici za komercijalna vozila u Hanoveru, zajedno sa Volkswagen Multivanom. Biće dostupan u putničkoj i teretnoj verziji, a snaga dolazi iz istog elektromotora postavljenog na zadnju osovinu koji smo već imali prilike da isprobamo u Volkswagenu ID.3.

Foto: Promo/Volkswagen

Ista je i snaga, jer će i VW ID.Buzz imati 204 KS i 310 Nm obrtnog momenta. Snažnija verzija sa dva elektromotora i pogonom na svim točkovima biće dodata u gamu sledeće godine, dok će ID.Buzz California kamper biti dostupan od 2024.

Foto: Promo/Volkswagen

Putnički ID.Buzz je po konfiguraciji vrlo sličan Multivanu sa konvencionalnim pogonom. Pored modela sa standardnim međuosovinskim rastojanjem i pet sedišta, Volkswagen planira da predstavi i sedmosed sa dužim međuosovinskim rastojanjem sledeće godine. Obe verzije imaće konvencionalna prednja vrata i klizna vrata sa obe strane za pristup putnika koja će opciono biti električna.

Foto: Promo/Volkswagen

Što se izgleda tiče, produkcijska verzija koja je postavljena na MEB platformu, deli sličan kutijasti oblik sa konceptom iz 2017. ali sa nešto više uglova. Vetrobransko staklo je pomereno više ka unazad, zbog zaštite priiliikom sudara i bolje aerodinamičke efikasnosti.

Foto: Promo/Volkswagen

Detalji kao što su LED prednja svetla, koja su opciono dostupna sa IQ Light funkcijom adaptivnog dugog svetla, kao i LED zadnja svetla, takođe su blago promenjena u odnosu na izgled koncepta. U ponudi se nalaze točkovi od 19 i 20 inča.

Manji od originalnog koncepta, ID.Buzz sa standardnim međuosovinskim rastojanjem ima dužinu od 4.712 mm, širinu od 1.980 mm, dok je visina 1.938 mm. To znači da je za 192 mm kraći, 76 mm širi i 32 mm niži od ekvivalentnog Multivana.

Međuosovinsko rastojanje od 2.988 mm je najduže za jedno vozilo na MEB platformi, na kojoj su postavljeni modeli ID.3, ID.4, ID.5, i ID.6 koji se prodaje u Kini. To je samo 12 milimetara kraće od međuosovinskog rastojanja kod Multivana, a čak 217 milimetara duže nego kod SUV-a VW ID.4.

Foto: Promo/Volkswagen

Zadnja sedišta u putničkoj verziji ne mogu da se izbace kako bi se povećala zapremina tovarnog prostora, pa je tako u modelu sa standardim međuosovinskim rastojanjem dostupna zapremina od 1.121 litar, dok se preklapanjem zadnje klupe dobija prostor od 2.205 litara.

Foto: Promo/Volkswagen

Kome je ovaj model neophodan za prevoz tereta, ID.Buzz u Cargo verziji nudi čak 3,9 kubnih metara iskoristivog prostora, što je dovoljno da se smeste dve euro palete.

Foto: Promo/Volkswagen

Što se kabine tiče, izgled kontrolne table je sličan kao kod aktuelnih ID modela. Tu je digitalna instrument tabla minimalističkog dizajna veličine 5,3 inča, dok standardni centralni ekran veličine 10 inča opciono, uz doplatu, može imati veličinu od 12 inča. Dostupan je veliki izbor kombinacija boja, ali i nasloni za ruku koji pružaju osećaj sedenja u fotelji.

Foto: Promo/Volkswagen

Na početku prodaje u Evropi biće dostupna isključivo baterija kapaciteta 77 kWh, smeštena u podu vozila. Na ovaj način se bolje raspoređuje težina, pa je centar gravitacije niži, što pozitivno utiče na upravljivost vozila. Što se punjenja tiče, baterija VW ID.Buzz na brzom punjaču od 170 kW može da se napuni od 5 do 80 procenata kapaciteta za oko 30 minuta.

Domet još uvek nije objavljen, ali nemačka kompanija očekuje rezultat od oko 400 kilometara po WLTP standardu. Kasnije se očekuje i slabija baterija kapaciteta 52 kWh, ali i snažnija sa 111 kWh.

Foto: Promo/Volkswagen

Isporuke počinju na jesen, a u pojedinim evropskim državama biće moguće poručiti ID.Buzz već od maja. Cena još uvek nije poznata, ali se očekuje da će za Cargo verziju biti potrebno izdvojiti nešto manje od 50.000 evra, dok će putnička verzija imati početnu cenu od oko 60.000 evra.

Bonus video: Ko je u pravu kad se upali uslovno zeleno na semaforu?

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar