U nestabilnim ekonomskim i zdravstvenim uslovima, širom Evrope beleži se porast potražnje za starim i jeftinim polovnjacima kako bi se izbegla vožnja javnim prevozom. To je uticalo na skok cena ovih vozila, pa osim što to nisu dobre vesti za EU, nisu ni za Srbiju jer ovo posledično znači da postoje šanse da i kod nas stariji polovnjaci, koji dolaze iz uvoza, poskupe.
Svima je već jasno zašto niko u doba pandemije ne želi da se gura u javnom prevozu. Ovo nije slučaj samo kod nas, već bilo gde u Evropi gde se takođe u velikoj meri koristi ovaj vid transporta.
Upravo zbog toga, u Španiji, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Nemačkoj, Italiji, Holandiji, Belgiji i drugim evropskim zemljama, potražnja za starim i jeftinim polovnim vozilima u značajnom je porastu.
Istraživanje poznatog evropskog sajta za kupoprodaju vozila AutoScout24, koji obuhvata Austriju, Belgiju, Nemačku, Francusku, Italiju i Holandiju, pokazuje da se pored veće potražnje na oglasima, beleži i stvarni rast registracija starijih modela automobila širom Evrope.
Primera radi, u Velikoj Britaniji se trenutno najviše traže modeli ispod 3.000 funti, a u Španiji se kupuju vozila od oko 2.000 evra. Preciznije, potražnja za vozilima starijim od 15 godina u Španiji porasla je za 16%, dok modeli stariji od 20 godina beleže skok u potražnji od 25% u odnosu na prošlu godinu.
U Francuskoj je takođe zabeležen rast od 16% kada je reč o registraciji polovnih vozila u trećem kvartalu, dok je u tom periodu prodaja novih automobila opala za 5%.
Sve navedeno je uticalo na to da cene vozila starijih od 10 godina na tržištima ovih zemalja u proseku porastu za oko 25%.
Prema AutoScout24, online pretraga za vozilima starijim od 20 godina, od jula do septembra ove godine, bila je za čak 80% veća u Francuskoj, za 77% u Holandiji i 59% u Belgiji.
U Evropi ovo nisu dobre vesti kako za javni transport, tako ni za očuvanje životne sredine, jer sva starija vozila mnogo više zagađuju.
Za Srbiju ovo, takođe, nisu dobre vesti jer to posledično znači da postoje šanse da i kod nas stariji polovnjaci, oni koji dolaze iz uvoza, budu skuplji.
Sa druge strane i dugoročno gledano, prelazak sa javnog prevoza na individualni biće od pomoći proizvođačima automobila, koji trenutno beleže pad prodaje od 27% u prvih 10 meseci 2020. godine.
Ovi novi momenti uticali su i na poslovanje javnog prevoza, koje u Španiji beleži pad od 44% u septembru, dok se u Velikoj Britaniji metro koristi za trećinu manje nego inače.
Bonus video:
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare