Aleksandra Đurđević, direktorka Delta Auto Grupe i predsednica Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, nedavno se oglasila povodom brojnih automobilskih tema, a između ostalih dotakla se i starosti polovnih automobila koji se uvoze kod nas, kao i procesa elektrifikacije u Srbiji.
Cene automobila su naglo skočile u prethodne dve godine, a situacija na tržištu je uticala i na cene polovnjaka u Srbiji. Inflacija je dovela do toga da mnogi koji žele da kupe polovno vozilo, biraju dosta starije primerke sa pristupačnom cenom.
Kako tvrdi Aleksandra Đurđević, od oko 150.000 polovnih vozila koja se u proseku godišnje u našoj zemlji prodaju, čak 80% njih je starije od 10 godina. Uglavnom se radi se o vozilima sa Euro 3 standardom koji „predstavljaju najveće zagađivače koji su zabranjeni za prodaju bilo gde u Evropi osim kod nas“. Prema njeniim rečima, neophodno je zakonski urediti ovaj segment tržišta.
Sa druge strane, kada govorimo o prodaji novih automobila, učešće dizela značajno opada, jer je manje od 20% prodatih vozila sa ovim pogonom, dok benzinci čine oko 60%, a hibridna vozila 13%. Predsednica Asocijacije uvoznika vozila i delova napomenula je da se sve kreće u smeru elektrifikacije i naglasila da ona predstavlja veliki izazov, te da je infrastruktura za električna vozila prioritet iako već kasnimo sa njenim razvojem.
„Za to treba vreme, a mi već eksponencijalno rastemo: brzina prodatih vozila, proizvodnja, dostupnost. Proizvođači su imali po jedan-dva, a sad već imaju po nekoliko električnih vozila u ponudi. Nema svako mogućnost i garažno mesto gde može da puni automobil, a sa druge strane ta vozila su realnost. Svako jedanaesto vozilo u Evropi je električno. Takođe, turisti prolaze kroz našu zemlju i nailaze na probleme. Tako da moramo da uhvatimo korak sa Evropom na tom polju“, izjavila je Aleksandra Đurđević za Autopriče.
Bonus video: Evo koji vozači će morati dva puta na tehnički pregled