U akciji pojačane bezbednosti saobraćaja koju MUP sprovodi do kraja ove nedelje, poseban fokus je na korišćenju bezbednosnih pojaseva i načinu prevoženja dece. Reč je o međunarodnoj akciji koja se sprovodi u više od 30 zemalja.
„Upotrebu sigurnosnog pojasa digli smo od 10, 12 odsto, koliko je bilo 2001. godine, na 85 odsto“, istakao je Milan Vujanić, stručnjak za bezbednost u saobraćaju. Međutim, veliki je problem upotrebe pojaseva na zadnjim sedišima, i to ne samo u Srbiji već i u drugim zemljama koje su obuhvaćene aktuelnom međunardnom akcijom policije.
Slon na zadnjem sedištu
„Onaj ko sedi pozadi i nije vezan, u slučaju čeonog sudara može biti razlog zbog koga će poginuti oni napred, jer će svojim telom udariti u njih i ubiti ih. Masa tela odrasle osobe koja sedi pozadi i teži 70 kilograma, pri udaru u čeonom sudaru pri brzini od 60 km/h zbog naglog usporenja dobija veću težinu, te ta osoba postaje teška tonu i 400 kg. Zamislite onda silu kojom može da udari“, upozorava Vujanić.
Što se upotrebe pojaseva napred tiče, i tu je propis vrlo jasan – njihova upotreba je obavezna.
Tako da, „ako biste sada kupili Volkswagen star 30 godina, koji kod nas smete da registrujete, ne biste imali pojaseve na zadnjim, a za neke modele ni na prednjim sedištima. Međutim, kako je upotreba pojaseva u automobilima koji imaju mesta za ugradnju obavezna, ne biste mogli da registrujete vozilo dok ne ugradite te pojaseve“, naglašava profesor Vujanić.
Kako je najbolje prevoziti decu u automobilu, pročitaje u celokupnom tekstu na sajtu N1.
Bonus video: Treba li kažnjavati vozače koji previše koriste infotejment u toku vožnje?
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram