Volkswagen automobili na sajmu u Čikagu; FOTO: EPA-EFE/TANNEN MAURY

Prva polovina godine donela je zanimljive rezultate prodaje novih automobila. Nakon prošlogodišnje krize zbog pandemije koronavirusa, ove godine automobilsko tržište zadesila je možda čak i gora, ali nekim proizvođačima uspelo je i da obore rekorde po ostvarenom profitu.

Globalna nestašica mikročipova napravila je haos na tržištu, ali mnogi proizvođači se uopšte ne žale. Najviše zapravo trpe krajnji kupci koji ne mogu da dođu do željenih automobila, dok proizvođači fokus okreću ka skupljim automobilima koji im donose više profita.

Primera radi, Volkswagen je zabeležio rekordnu zaradu u prvoj polovini ove godine, jer im je operativni profit bio čak 11,4 milijarde evra. Što se operativnog profita tiče, čak 5 proizvođača je u prvih šest meseci 2021. imalo dvocifren procenat u odnosu na celokupan prihod od prodaje automobila. Nakon plaćanja svih troškova i poreza, Stellantis Grupi ostalo je 10,5 % ukupnih prihoda, odnosno oko 8,6 milijarde evra. Nešto bolja je Toyota čiji je operativni profit 10,8 % prihoda.

Orijentacija Daimlera i BMW-a ka sve skupljim vozilima donosi i svoje rezultate. Daimler je ostvario operativnu dobit od 11,1%, dok je bavarska kompanija nešto uspešnija sa 12,9%. Daleko iznad ovih automobilskih giganata nalazi se italijanski Ferrari, koji možda nije ni blizu ovih kompanija što se količine prodatih automobila tiče, ali zato zna kako se profitira. Proizvođač sportskih automobila iz Maranela zabeležio je operativni profit od čak 26,2 % u odnosu na ukupan prihod, odnosno nešto više od 500 miliona evra.

Bonus video: Brzi vozovi i nove tehnologije za siguran prevoz putnika

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar