Postoje vozači motocikala koji redovno održavaju svoje mašine i to je veoma pohvalno. Međutim, postoje i oni koji smatraju da je redovno održavanje nepotrebno i da su to fabrike izmislile da bi više zaradile. Takođe, postoje i oni vlasnici koji ne poznaju dobro mehaniku i princip rada motora, pa u skladu sa tim nisu svesni koliko benefita donosi redovno održavanje. Zato ćemo danas nabrojati glavne komponente koje su odgovorne za dugotrajnost motocikla.
Za početak valja napomenuti da iza svakog konstruisanog modela motocikla stoji tim inženjera koji pažljivo proučava sve tolerancije unutar motora, kao i dimenzionisanje opterećenja koje određene komponente mogu da izdrže.
Jedan od zadataka koji inženjeri takođe imaju je da naprave komponente koje će uz redovno održavanje moći dugo da služe na motociklu. Pri konstruisanju unapred se zna da određene komponente ne mogu da izdrže dugo vremena i da ih je potrebno češće menjati.
Zato u svim korisničkim uputstvima motocikala imate tabele u kojima je detaljno opisano na koliko kilometara ili u kom vremenskom razmaku se preporučuje zamena određene komponente, piše BjBikers.com. Ti podaci su navedeni prema proračunima inženjera iz fabrike i potrebno ih je zameniti što zbog bezbednosti (npr. zamena kočione tečnost, kočionih creva), što zbog dužeg radnog veka agregata (zamena ulja, filtera, rashladne tečnosti).
Zamena ulja i filtera za ulje
Zamena ulja i filtera za ulje spada u jednu radnju koja jednostavno mora da se obavlja redovno, tj. u propisanim intervalima. Propisani intervali za zamenu ulja vezuju se za pređenu kilometražu ili vremenski period. Vremenski period za zamenu ulja uglavnom iznosi godinu dana. Što se tiče pređene distance, ona se razlikuje od motocika do motocikla i može se kretati od svega 3.000 – 4.000 km, pa sve do 10.000 – 12.000 km.
Filter za vazduh
Filter za vazduh menja se nešto ređe u odnosu na filter za ulje i ulje (osim ukoliko se radi o off road motociklima ili motociklima koji se voze u prašnjavim uslovima, kod kojih je zamena filtera za vazduh češća). Filter za vazduh ima zadatak da zaustavi finu prašinu da uđe u agregat i da ošteti unutrašnje komponente. Zapušen i prljav filter za vazduh smanjuju protok vazduha, o čemu smo detaljno pisali.
Zašto motorno ulje mora da se menja i u slučaju kada je motocikl stajao, kao i detaljnije o temi redovnog održavanja, saznajte na ovom linku.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: