Foto: MUP Srbije

Pripadnici saobraćajne policije sve više koriste sofisticirane uređaje na patrolnim vozilima za evidentiranje prekršaja. Sa principom rada nove opreme, ekipa Auto Moto revije upoznala se prilikom "posete" jednoj od akcija, koje su u Beogradu posebno učestale, ne samo radi otkrivanja neregistrovanih vozila, već i njihovog isključivanja iz saobraćaja na licu mesta.

Autor: Auto Moto revija

Pored fiksnih kamera postavljenih na više od 70 lokacija, a koje prepoznaju neregistrovana vozila, u poslednje vreme primetno je da na putevima krstari sve više patrolnih policijskih vozila opremljenih specijalnim kamerama. Ova oprema, između ostalog, služi za nadzor ponašanja učesnika u saobraćaju, ali i za otkrivanje neregistrovanih vozila, odnosno vozila sa isteklom registracionom nalepnicom. Upravo je ta vrsta kontrole intenzivirana u poslednjih nekoliko nedelja.

Kako funkcioniše ova vrsta kontrole

Nedaleko od mesta gde pripadnici MUP-a pišu prekršajne prijave, postavljeno je vozilo sa specijalnom kamerom i softverom koji nepogrešivo prepoznaje „interesantna“ vozila. Dok kamera snima registarske oznake, softver velikom brzinom proverava bazu podataka koja se ažurira na dnevnom nivou.

Ukoliko je snimljena istekla registracija na nekom vozilu, kroz nekoliko sekundi pojavljuje se obaveštenje na ekranu da je uočena nepravilnost. Odmah se radio-vezom obaveštava patrola, koja je stacionirana nekoliko stotina metara ispred.

Foto:BETAPHOTO/MUP SRBIJE

Rizici vožnje neregistrovanih vozila

Inače, upravljanje neregistrovanim ili vozilom sa isteklom nalepnicom predstavlja ozbiljan prekršaj, koji prepoznaju i fiksne kamere postavljene na više od 70 lokacija, pa prekršiocima uveliko stižu „čestitke“ na adresu prebivališta.

Bez obzira na fiksne kamere, pripadnici saobraćajne policije nastavljaju sa intenzivnim kontrolama pomoću patrolnih vozila, jer procene govore da u saobraćaju učestvuje i do tri procenta neregistrovanih vozila.

Upravljanje neregistrovanim vozilom smatra se ozbiljnim prekršajem, i to iz dva razloga. Prvo, upitna je njegova tehnička ispravnost, jer se vozilo koje nije prošlo tehnički pregled ne smatra bezbednim u saobraćaju.

Drugi razlog je taj što poseban problem nastaje kada se njime prilikom saobraćajne nezgode pričini šteta trećim licima. Umesto da oštećeni naplati potraživanja od osiguravajućeg društva, naknadu će morati da potražuje sudskim putem zbog isteka polise osiguranja koja važi do kada i registraciona nalepnica.

U takvim slučajevima sledi duža i komplikovanija procedura naplate štete, koja se može rastegnuti i do prinudne naplate, a ma koliko izvršitelji bili revnosni u svom poslu, krajnji ishod po oštećenog nekada može biti i nepovoljan.

Kazne za upravljanje neregistrovanim vozilom

Za upravljanje vozilom kom je istekla registraciona nalepnica, predviđena je novčana kazna od 6.000 do 20.000 dinara, uz dva kaznena poena. Vožnja bez registarskih oznaka, saobraćajne dozvole ili registracione nalepnice, takođe se sankcioniše sa dva kaznena poena, ali je novčana kazna viša – od 15.000 do 30.000 dinara ili kazna zatvora do 30 dana.

Celokupan tekst pročitajte ovde, gde možete naći i detaljne informacije o tome kako izgleda testiranje vozača na psihoaktivne supstance.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar