Foto: S.Candide/Shutterstock

Ruska nacionalizacija imovine Renaulta u toj zemlji znači da je potrebno naći novu svrhu za fabriku i veliki broj radnika. Prema najnovijim najavama čelnika Moskve, plan je da se nakon 20 godina ponovo proizvodi legendarni Moskvič.

O odlasku Renaulta iz Rusije možete više pročitati ovde, a njihova fabrika u Moskvi će biti prerađena kako bi se proizvodili Moskvič automobili.

Brend iz sovjetske ere se vraća na iznenađenje svih, jer je Moskva preuzela vlasništvo nad imovinom Renaulta nakon što je francuski proizvođač napustio ovu zemlju. Gradonačelnik Moskve Sergej Sobjanin izjavio je da će fabrika Renaulta u tom gradu biti nacionalizovana, nakon što je ovaj proizvođač saopštio da prodaje celokupno poslovanje u toj zemlji zbog sukoba u Ukrajini i sankcija koje su Rusiji uvele mnoge zemlje širom sveta.

Fabrika, za koju Sobjanin tvrdi da ima „dugu i slavnu istoriju“, biće izmenjena kako bi se proizvodila putnička vozila marke Moskvič. „Strani vlasnik je rešio da zatvori fabriku u Moskvi. Oni imaju pravo na to, ali mi ne možemo da dozvolimo da hiljade radnika ostane bez posla. Tokom 2022. godine, otvaramo novu stranicu u istoriji Moskvič“, napisao je Sobjanin u svom blogu.

Foto: Aleoks / Shutterstock

Moskvič se prvo proizvodio u Sovjetskoj uniji i bio je dizajniran da bude izdržljiv i pristupačan putnički automobil,a bio je sklapan od delova iz Rusije i Istočne Nemačke. Nakon raspada SSSR-a, ovaj proizvođač automobila je privatizovan ali je kasnije proglasio bankrot.

U Rusiji i dalje ima oko 200.000 registrovanih automobila marke Moskvič, uključujući oko 46.000 koji su stariji od 35 godina, prema podacima Autostat statističke agencije.

Foto: Art Konovalov/Shutterstock

Međutim, glavni čovek Autostata Sergej Celikov smatra da će ovaj povratak biti vrlo težak. „Potrebne su najmanje dve godine i najmanje milijardu dolara za razvoj novog automobila“, izjavio je Celikov kada su ga pitali za planove ponovnog oživljavanja sovjetskog brenda.

Foto: Art Konovalov/Shutterstock

Što se tiče planova, Sobjanin smatra da će fabrika u Moskvi inicijalno proizvoditi konvencionalne automobile koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem, ali da se u budućnosti očekuje i proizvodnja električnih modela.

Foto: Art Konovalov/Shutterstock

On je saopštio da aktivno radi sa Ministarstvom trgovine Rusije kako bi što više delova za sklapanje Moskviča dolazilo iz Rusije, a proizvođač kamiona Kamaz bi bio glavni tehnološki partner. U saopštenju, Kamaz navodi da iako podržavaju odluku gradonačelnika Moskve, postoje određeni problemi povodom tehnološke saradnje koja je još uvek na polju diskusija i da će se oglasiti zvaničnim saopštenjem kada se ti problemi reše.

Bonus video: Koji je to auto bolji od Moskviča – trka oldtajmera iz „Hladnog rata“

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare