Foto:Jayson Fong/Toyota

Toyota je sprovela istraživanje koje pokazuje da se značajno smanjenje emisije štetnih gasova iz automobila može postići ako veći broj vozača koristi Eco ili EV modove vožnje u svojim vozilima.

Dok Eco način vožnje ima svaki noviji automobil na tržištu, EV mod vožnje se odnosi na Toyotine plug-in hibride, koji imaju dovoljno velike baterije za kratka putovanja na električnu energiju.

Toyota tvrdi da takav način vožnje donosi brojne prednosti. Istraživanje je uključivalo zaposlene u Toyoti i članove njihovih porodica koji su prešli više od 600.000 kilometara u Eco ili EV režimu, piše CarBuzz.

Smanjenje emisije štetnih gasova koje su postigli učesnici istraživanja je uštedelo 19.270 litara benzina, a Toyota je izjavila da je smanjenje CO2 ekvivalentno tome da je 748 stabala apsorbovalo ugljenik tokom 10 godina. Drugim rečima, uštedelo se 45.235.623 grama gasova sa efektom staklene bašte.

Korišćenje Eco režima rada u modelu bez hibridnog sistema ima najznačajnije prednosti, sa smanjenjem emisije štetnih gasova za 26 procenata. U hibridnom modelu, smanjenje je 4 posto jer vozilo već efikasno funkcioniše u osnovnom režimu vožnje.

„Imamo mogućnost da koristimo podatke kako bismo osnažili potrošače da naprave razliku“, rekao je glavni tehnološki direktor u Toyota Connected North America, Brian Kursar.

„Znamo da postoje milioni povezanih Toyota i Lexus vozila širom sveta. Ako bi svi vozili u Eco režimu, to bi moglo značajno da pomogne u smanjenju naše zajedničke emisije CO2″, dodao je on.

Kako prenosi N1, iako ova inicijativa pokazuje kako nešto tako jednostavno kao prebacivanje na Eco režim vožnje može da napravi razliku, mnogi kritičari kažu da Toyota mora da uradi više u borbi protiv klimatskih promena. Trenutno su na poslednjem mestu u prošlogodišnjem istraživanju Greenpeace-a o tome kako veliki proizvođači automobila u svetu rade na suzbijanju klimatskih promena. To i nije veliko iznenađenje, s obzirom na to da Toyota još uvek ima samo jedno električno vozilo u ponudi.

Bonus video: Vozili smo redizajniranu Toyotu Corollu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar