Foto: Shutterstock

Promenljivi vremenski uslovi i iznenadni pljuskovi mogu prouzrokovati veliku količinu vode na kolovozu. Uglavnom se radi o površinskom sloju, ali ponekad voda može biti i znatno dublja. U tom slučaju treba biti vrlo pažljiv jer moderni automobili nisu stvoreni za iole dublju vodu.

Jurnjava kroz duboke bare nije pametna iz više razloga. Prvi od njih je bezbednosni, jer može doći do akvaplaninga, a radi se o vrlo neprijatnoj situaciji kada točkovi automobila gube kontakt sa podlogom jer se između asfalta i pneumatika nalazi sloj vode.

Drugi razlog se odnosi na dobrobit vašeg četvorotočkaša. Prilikom vožnje po kiši treba izbegavati vodu dublju od 10 centimetara, jer većina modernih automobila ima usisnike vazduha koji su nisko postavljeni. U slučaju prolaska kroz duboku vodu, ona može stići čak i do motora a to obično dovodi do katastrofalnih posledica kao što su ulazak vode u cilindre ili pucanje klipova usled opterećenja.

Pored ova dva problema, treba obratiti pažnju i na zaustavni put koji je po kiši mnogo duži. Zbog toga treba povećati razmak između vozila ispred vas sa dve na četiri sekunde i uvek biti dodatno oprezan, jer ponekad i smanjena vidljivost može uticati da ne primetite vozilo ispred. Zbog toga treba i smanjiti brzinu vožnje.

Foto: Paceman / Shutterstock

Obratite pažnju i na pneumatike. Kako piše Revija HAK, ukoliko je dubina šare manja od 1,6 mm to ćete osetiti jer će upravljivost biti manja, a zaustavni put pri kočenju nešto duži. Novac uložen u nove gume je pametno potrošen, ali ne zaboravite i brisače vetrobranskog stakla, jer stari i istrošeni brisači mogu prouzrokovati brojne probleme zbog smanjene vidljivosti.

Bonus video: Zašto tokom leta nikako ne treba da vozimo na zimskim gumama

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar