Foto: BMW

BMW je godinama bio među najpoželjnijim brendovima automobila na svetu, i to se neće promeniti u skorije vreme. Čak i u zemljama koje cene automobile ekonomske klase, BMW i dalje dominira na tržištu polovnih automobila. Ali, da li BMW modeli dobro drže vrednost i da li su svi poželjni i kasnije? Evo koji BMW modeli najviše, a koji najmanje gube na vrednosti.

Istraživanje koje je sprovela kompanija za istoriju vozila carVertical otkrila je koji BMW modeli najviše, a koji najmanje gube na vrednosti nakon prve kupovine.

SUV modeli bolje drže vrednost kao polovnjaci

U poslednjoj deceniji SUV i krosover modeli su bili u trendu, pa ni BMW automobili nisu izuzetak. BMW Serija X najbolje drži vrednost kao polovna među svim BMW vozilima, nadmašujući dobro poznate modele poput serije 3 ili serije 5.

Tri godine star BMW X1 ima „polovnu vrednost“ od 62,4%, što znači da gubi oko 38% svoje početne cene. Posle 5 godina njegova vrednost pada na 48,8%, a posle 10 godina na 24,5%. U svim starosnim grupama automobila, BMW SUV vozila imaju najveću vrednost: trogodišnji X3 ima polovnu vrednost od 49,8%, X5 – 66,6%, a X6 – 73,3%. Ovo su odlične brojke u poređenju sa BMW modelima koji nisu terenska vozila.

Foto: Promo

Naravno, modeli X nisu “besmrtni” – tokom dužih perioda, vrednost može značajno pasti. Model X6 star 10 godina ima „polovnu vrednost“ od samo 21,7%, što je slično i kod ostatka u ovoj kategoriji: X1 ima samo 24,5%, X3 – 28,4%, a X5 – 20,3%. Drugim rečima, dok je X6 jedan od najskupljih SUV vozila na tržištu, nakon 10 godina gubi većinu svoje prvobitne vrednosti.

Kupci novih BMW-a žele sav luksuz i najnovije inovacije koje postoje. Međutim, ovo je manje bitno na tržištu polovnih automobila, gde kupci preferiraju automobile koji su jeftiniji za održavanje i koji su pouzdani.

Neki modeli gube više od polovine svoje vrednosti nakon 3 godine

Serija 7 je jedan od najskupljih modela u BMW asortimanu. Međutim, nakon napuštanja salona, njegova vrednost opada veoma brzo. Serija 7 stara tri godine ima „polovnu vrednost“ od 40,5%, koja pada na čak 14,4% nakon što ovaj model napuni 10 godina.

BMW serije 7 je napravljen za specifične kupce, koji cene luksuz i status. Međutim, komplikovano i skupo održavanje čini ovaj BMW manje atraktivnim na tržištu polovnih vozila. Ljudi koji traže polovno vozilo obično žele da što manje troše na popravke i održavanje, a stari BMW 7 nije štedjiv automobil po tom pitanju.

Foto:printscreen/youtube/myDriftFun

Nagli porast popularnosti SUV vozila oduzeo je veliki deo tržišnog udela konvencionalnim automobilima, oštetivši njihovu polovnu vrednost.

BMW serije 3 i serije 5 gube polovinu svoje vrednosti tokom prve tri godine. Posle 10 godina, Serija 3 ima polovnu vrednost od samo 18%, dok Serija 5 – 19,3%, što je, poređenja radi,  manje od bilo kog automobila iz BMW-ove X serije.

Serije 3, BMW 3, auto, automobil
Foto: BMW

Sportski modeli mogu biti dobra investicija, ali postoji fora

Dok neki ekskluzivni modeli poput serije 6 imaju visoku polovnu vrednost nakon tri godine (90,9%), ona počinje brzo da opada nakon tog trenutka. Serija 6 stara pet godina ima još samo 56,2% svoje vrednosti, što je značajno smanjenje za samo 2 godine.

Nakon 5 godina, garancija proizvođača ističe, što povećava troškove održavanja serije 6. Pošto se radi o luksuznom modelu, niko ne želi da rizikuje visoke troškove održavanja i pad tržišne cene tako što će kupiti ovaj model.

To nije iznenađenje, s obzirom na to da se mnoga vozila na tržištu polovnih prodaju sa skrivenim oštećenjima koja su skupa za popravku. Luksuzni automobili poput BMW-a serije 6 su glavni kandidat za takve prevare kod polovnih automobila, jer prodavci mogu mnogo toga dobiti sakrivanjem istine. Zbog toga, kupovina skupih kupea – čak i nakon njihove pete godine korišćenja – preporučljiva je samo nakon provere istorije automobila i obazrivog pregleda.

Isto važi i za sportske BMW modele kao što su M2, M3 ili M5, koji su zadržali visoku polovnu vrednost tokom godina. Neke starije generacije M automobila mogu da budu čak i skuplje nego što su bile pre 10-20 godina kada su izlašli iz fabrike. Međutim, ovaj rast vrednosti nema mnogo veze sa svakodnevnim promenama na tržištu – ovo su automobili koje traže kolekcionari i entuzijasti.

Foto: Promo/BMW

Bonus video: Vozili smo novu BMW Seriju 7, o kojoj, odjednom, svi imaju mišljenje

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar