S porastom prodaje električnih vozila, Tesla i Volkswagen postaće još veći konkurenti, ali čini se da su, barem za sada, šefovi ovih kompanija prilično prijateljski nastrojeni.
Tesla i Volkswagen doživljavaju se kao veliki konkurenti na automobilskom tržištu pa bi njihov rivalitet, s porastom prodaje VW-ovih električnih vozila, svake godine trebalo da bude sve veći. Ali, uprkos tom rivalstvu, izvršni direktori kompanija Elon Musk i Herbert Diess gaje veliko poštovanje jedan prema drugom, pa se njihov odnos čini prilično prijateljskim. Čak postoje i priče da je pre 6 godina Elon Musk kao izvršnog direktora Tesle hteo da zaposli upravo Diessa.
Da je njihov odnos specifičan, dokazuje i situacija iz prošle nedelje kada je VW održao internu konferenciju za svojih 200 direktora u Austriji s ciljem podsticanja daljih inovacija u kompaniji, piše zimo.dnevnik.hr. Među njima, na konferenciji je gostovala i Erin Meyer, poznata spisateljica i profesorka u poslovnoj školi, kao i jedan gost iznenađenja – Elon Musk.
Iako se Musk čini idealnom osobom za razgovor o inovacijama, ipak je neobično da je svoje savete odlučio da podeli s konkurentskom kompanijom koja želi da mu uzme deo tržišta.
With a new mindset & a revolution in our headquarter Wolfsburg we can succeed the new competition.Good meeting with 200 top managers in Alpbach. Big responsibility at a crucial point for our company. Thx for joining @ErinMeyerINSEAD & @elonmusk,we will visit you soon in Grünheide pic.twitter.com/dwYyXZnBT8
— Herbert Diess (@Herbert_Diess) October 16, 2021
Izvršni direktor VW-a na konferenciji je naglasio da je njegova kompanija u prošlosti napravila brojne dobre stvari i da je u starom svetu to jaka kompanija, ali u novom svetu u koji sada ulazimo i u kojem će dominirati električna vozila, više nema nikakvih garancija.
U tom novom svetu, potrebno je donositi brže i bolje odluke s više odgovornosti i manje birokratije, naglasio je Diess. On je upravo Teslu naveo kao primer kompanije koja se brzo prilagodila trenutnim problemima s nestašicom čipova jer su njihovi softverski timovi za samo nekoliko nedelja uspeli da prilagode softver i omoguće korišćenje različitih čipova.
U čemu je tajna uspeha, ekipi iz VW-a objasnio je Musk: Reč je o načinu upravljanja. Ja sam primarno inženjer i, osim automobila, fasciniram sam lancima nabavke, logistikom i proizvodnim procesima. Prvi čovek Tesle naglasio je da veruje da će VW uspeti u tranziciji na električna vozila kao i da nije teško pretpostaviti da će s vremenom i povećanjem prodaje električnih vozila, konkurencija između ove dve kompanije biti sve veća.
Bonus video: Budućnost svemirskog turizma
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: