Ford je nakon Drugog svetskog rata propustio istorijsku priliku da bez finansijske nadoknade postane vlasnik Volkswagena. Kompanija iz Volfsburga je bila na nesigurnom terenu i u ruševinama. Nakon kraće razmišljanja uprave Forda, ponuda je odbijena.
Volkswagen danas vredi 73 milijarde evra, a kada bi ga neko ponudio Fordu besplatno, američka kompanija bi to oberučke prihvatila i tako rešila brojne probleme koje ih muče.
Ipak, to se neće desiti, ali se nešto slično desilo nakon Drugog svetskog rata, kada je nemački div bio samo patuljak u ruševinama. Postojao je samo nacrt i skromni proizvodni proces nečega što se zvalo KdF-Wagen i proizvedeno je svega 210 primeraka, pre nego što je fabrika prestala sa radom zbog savezničkih bombardovanja i ratne prenamene.
Snaga kroz užitak je prevod skraćenice KdF koja je osmišljena u kancelariji nacističkog diktatora Adolfa Hitlera, a nakon rata nije bilo ni snage ni užitka. Fabrika u Volfsburgu je završila u britanskom okupacionom sektoru, a interesa za preuzimanje gotovo besplatne fabrike nije bilo.
Za preuzimanje su 1947. godine prvo upitani ljudi iz Rootes grupe (proizvođači Hilmana, Humbera i Sunbeama), ali njih nije zanimala nemačka avantura, a u KdF-Wagenu nisu prepoznali komercijalni potencijal. Britanska uprava nije znala šta da radi sa fabrikom pa su 1948. godine uspostavljeni kontakti sa Fordom. Henry Ford II i predsednik uprave kompanije Ernest Breech došli su na sastanak sa Britancima, a Breech je u jednom trenutku rekao vlasniku:
„Gospodine Ford, mislim da ovo što su nam ponudili ne vredi ništa!“
Sada bi bilo najlakše da se optuže čelnici Forda za dilentatizam, ali treba biti iskren i napomenuti da je fabrika u Volfsburgu bila udaljena svega nekoliko kilometara od sovjetske okupacione zone, a geografski riskantan biznis u vreme Hladnog rata koji je imao tendenciju usijanja nije imao smisla.
Kako piše Revija HAK, Britanci su fabriku predali na upravljanje nemačkom inženjeru Heinrichu Nordhoffu, a sve nakon toga je priča o uspehu. KdF-Wagen je postao Buba, zatim je došao Golf, a nakon toga Volkswagen ulazi u istoriju kao jedan od najvećih proizvođača automobila. Baš ovih dana, sedamdeset godina kasnije, Volkswagen i Ford pregovaraju o poslovnoj saradnji.
Bonus video: Vozili smo Ford EcoSport – Jeftiniji od konkurencije i u full opremi