Svi smo u jednom trenutku, dok smo gledali oglase polovnih automobila, došli u situaciju da se zapitamo gde je nestao zdrav razum. Da, svi vlasnici cene svoje automobile i više nego što verovatno vrede, ali pojedini jednostavno preteruju ili ne shvataju koncept oldtajmera. U ovom tekstu predstavljamo 10 najbizarnijih primera preterivanja sa cenom koje smo mi pronašli, a u pojedinim situacijama smo se zapitali da li je neko greškom dodao jednu nulu na cenu automobila.
Među modelima koje smo pronašli ima raznih automobila različitih godišta, od onih domaće proizvodnje pa do nemačkih limuzina koje nisu tako retke na našim putevima, ali njihovi vlasnici misle drugačije.
Ono što je zajedničko vlasnicima ovih automobila jeste pogrešno shvatanje koncepta oldtajmera. Da bi se jedan automobil klasifikovao kao oldtajmer, bitno je da se radi o retkom modelu iz prošlosti kojeg je teško pronaći bilo gde, a naravno, stanje automobila mora biti slično izvornom. Takođe, kilometraža ne sme biti velika, a poželjno je da je vozilo bilo garažirano i održavano u zvaničnom servisu.
Međutim, kada pogledate pojedine oglase vrlo lako primetite nerealni optimizam prodavaca, koji žele da prodaju automobile koji su proizvedeni u milionima primeraka po ceni novog automobila. Pored toga, modeli koje smo mi pronašli uglavnom su prešli veliki broj kilometara, pa njihovi prodavci sude o svojim ljubimcima isključivo po godini proizvodnje.
Zastava 1500, „Tristać“ od 10.500 evra
Popularni „Tristać“ imao je i snažniju verziju sa oznakom Zastava 1500, a krajem sedamdesetih bio je to vrlo pristojan porodični automobil sa 75 KS. Zastava 1300/1500 proizvodila se od 1961. do 1979. godine, a model koji smo mi pronašli na oglasima je napravljen u poslednjoj godini proizvodnje.
Da je model sa početka 60-ih, možda bi cena mogla da bude opravdana, ali ipak se radi o najnovijem mogućem „Tristaću“ i to sa 106.000 pređenih kilometara. Međutim, dobra vest jeste da je vlasnik shvatio nivo svog preterivanja, pa ovaj model trenutno nudi po akcijskoj ceni od 7.500 evra, umesto prvobitne od 10.500 evra. Za ovaj novac dobijate neregistrovani automobil u originalnom stanju, a prema rečima vlasnika radi se o „idealnom primerku za kvalitetnu restauraciju.“
Volkswagen Golf 2 . „dvojka“ za 5.500 evra
Automobil koji i dalje vozi veliki broj ljudi širom Balkana teško da može da se klasifikuje kao oldtajmer, bez obzira na svoje godine. Na našim prostorima Golf 2 služi kao radna mašina, vid transporta, porodično vozilo, ali nikako nije oldtajmer.
Međutim, nekoliko ljudi ne misli tako, pa svoje „dvice“ nude po ceni za koju je moguće kupiti Golf 5 GTI. Tri Golfa 2 koja smo pronašli na oglasima ima cenu od 5.350 do 5.500 evra, a najskuplji od njih je prešao čak 350.000 kilometara. Kako vlasnik tvrdi, ovaj automobil „nikad nije pokisao“, a da li mu je to diglo cenu na 5.500 evra, nismo sigurni.
Greškom dodao nulu? Nissan Patrol od 20.000 evra
Ovaj SUV je jedan od najdugovečnijih automobila jer se proizvodi već 70 godina, a cena na oglasu koji smo pronašli bi možda bila realna da se radi o verziji iz 50-ih godina prošlog veka.
Ipak, radi se o četvrtoj generaciji ovog modela, a primerak koji je ponuđen na prodaju proizveden je 1990. godine. Pokreće ga 2,8-litarski dizel sa 116 KS, a ovaj Patrol je prešao 152.000 kilometara. Ovo je prvi slučaj kada smo pomislili da je prodavac slučajno dodao jednu nulu, jer je cena za ovaj 31 godinu star Nissan Patrol čak 20.000 evra.
Još jedna greška u kucanju? Mercedes 190 D za 40.000 evra
Drugi slučaj za koji smo prilično sigurni da se prodavcu potkrala jedna nula u ceni jeste Mercedes 190 D iz 1992. godine. Prema rečima kupca, „automobil je u odličnom stanju“, a kilometar sat stoji na 24.612 km.
Ovaj Mercedes ima sve preduslove za dobru cenu, ali 40.000 evra koliko ovaj prodavac traži za njega jeste iznos koji je prešao granice zdravog razuma. Biće pre da je greška.
Zastava 750 – „fića“ od 12.600 evra
Legendarni „Fića“ jeste sve više na ceni, pogotovo ukoliko se radi o automobilu koji je redovno održavan, nema oštećenja i korozije, i nije puno prešao. Ovakvi primerci mogu dostići cenu i od nekoliko hiljada evra, ali naravno da ima onih koji precenjuju vrednost svog automobila.
Zastava 750 iz 1974. godine, sa 83.000 kilometara na satu nudi se po ceni od 12.600 evra. Moje iskreno mišljenje jeste da je vlasnik ovog automobila poranio par decenija sa cenom.
Volkswagen Golf 1 – „kec“ za 5.000 evra
Prva generacija Golfa već je dostigla godine kada može da se klasifikuje kao oldtajmer, ali pouzdanost ovog modela dovela je do toga da se i dalje koristi kao svakodnevno prevozno sredstvo, pogotovo na našim prostorima, pa samim tim ima veliki broj primeraka u voznom stanju što samo po sebi obara cenu automobila.
Golf prve generacije se proizvodio od 1974. do 1983. godine, ali je kabriolet verzija bila u ponudi sve do 1993. Jedan takav model na domaćim oglasima iz 1989. možda po godinama nije oldtajmer, ali njegov vlasnik smatra drugačije jer ga prodaje za 5.000 evra.
Moskvitch 2140 SL za „samo“ 7.500 evra
Moskvitch 2140 je porodična limuzina koju je od 1976. do 1988. proizvodila sovjetska kompanija AZLK. Ovaj automobil diskutabilnog kvaliteta imao je oznaku 2140 SL u zemljama istočnog bloka, i na oglasima polovnih automobila nije lako pronaći primerak u voznom stanju.
Jedan od njih je zaista odlično očuvan, i prema rečima vlasnika prešao je samo 8.200 km, odnosno uopšte nije vožen od 1987. godine kada je kupljen.
Da, priznaćemo, ovo je stanje u kom treba da bude jedan stariji automobil kako bi dostigao dobru cenu, ali 7.500 evra za Moskvitch je stvarno previše.
Renault 4 od 11.500 evra
Ovaj francuski automobil polako ulazi u legendu, pa dobro održavani modeli mogu da se prodaju po pristojnoj ceni.
Jedan primerak koji je ponuđen na domaćim oglasima izgleda vrlo reprezentativno, a prešao je svega 48.912 kilometara, i star je tačno 30 godina.
Međutim, čini nam se da će morati da prođe još 30 godina pre nego što neko plati 11.500 evra za ovaj Renault 4.
Mercedes W123 za 7.000 evra
Ova Mercedesova limuzina polako dobija status kultne, i sve više vredi na tržištu polovnih automobila. Jedan primerak iz 1982. godine možda bi i mogao opravdano da ima visoku cenu, da nije prešao 270.000 kilometara.
Kako vlasnik tvrdi, razlog prodaje jeste „to što ga slabo vozi“, mada kilometar sat tvrdi drugačije. Cena od 7.000 evra bi možda i bila u redu da ga je vlasnik nešto „slabije vozio“.
BMW 525 od 10.000 evra
I za kraj, jedan BMW iz 1992. u „salonskom izdanju“ čiju prodaju oglašava prvi vlasnik. Automobil je prešao 195.000 kilometara, što nije puno a ni malo za automobil star 29 godina koji se „pazi i mazi“.
Vlasnici BMW-a se nikada neće libiti da hvale svoj automobil, i često smatraju da je sam logo bavarske kompanije na haubi dovoljan da podigne cenu automobila. Ipak, vlasnik ovog BMW-a je malo preterao u proceni, jer za svoj 525 traži čak 10.000 evra.
Bonus video: Koliko košta najluksuznija Toyota na srpskom tržištu?
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare