Sve više proizvođača automobila oživljava legende iz svoje prošlosti u vidu dizajnerskih skica, koncept automobila, pa čak i serijskih sa električnim pogonom. Škoda se odlučila na sličan korak i dala svojim dizajnerima potpunu slobodu. Naime, ono što je započelo kao vizija mladog dizajnera o automobilu budućnosti transformisano je u pravi model, ali nešto manjih razmera. Radi se o modernom izdanju prvog automobila ikada u istoriji češke kompanije, Laurin & Klement Voiturette A koji je predstavljen davne 1905.
Vizija modela eVoiturette ima dimenzije 688 x 355 x 327 mm i težinu od gotovo 10 kilograma, i biće novi eksponat u stalnoj postavci muzeja u rodnoj kući Ferdinanda Porschea. Autor studije, Yuhan Zhang, odabrala je Laurin & Klement Voiturette A za svoj moderni pogled na jednu od legendi istorije češkog proizvođača automobila.
Veliki utisak ostavila je vizija delimično tradicionalne, ali i futurističke kočije koja bi se mogla koristiti kao autonomni vodič za turiste. To je jedan od razloga zašto je vizija mladog kineskog dizajnera prešla u sledeću fazu. Četiri stotine sati ušlo je u proizvodnju ovog muzejskog eksponata. Model je od početka stvoren sa namerom da postane izložen u ogranku Škoda muzeja u rodnoj kući Ferdinanda Porschea u Liberecu.
„Zbog delikatnosti modela naglasak je stavljen na visokokvalitetnu izradu“, kaže Vlastimil Pažout, koordinator izgradnje modela. „Dizajner je usko sarađivao sa nama od početka. Osnovne podatke pripremila je u 3D skici, koju smo zatim pretvorili u proizvodne podatke pre nego što smo je zapravo napravili“, kaže njegov kolega Lukáš Hrnčíř.
Potreba za kvalitetom i trajnošću nagovorila je modelare da koriste kombinaciju tradicionalnih i modernih tehnika. Glavni deo modela – relativno glomazan deo – izrađen je od „veštačkog drveta“, dok mnogi delovi dolaze iz 3D štampača. „Na primer, ispisali smo logotip i neke sitnije delove, poput držača interaktivnog ekrana koji čini instrument tablu“, kaže Yuhan Zhang.
Jedna posebna karakteristika modela je LED pozadinsko osvetljenje određenih delova: u svoje skice umetnica je uključila i LED diode kao svojevrsni alat za komunikaciju između vozila i okoline, pa su ih maketari ugradili u realni model. Osim dizajnera, maketara i konstruktora, u kreiranje modela bili su uključeni i drugi članovi Škoda dizajnerskog tima, poput onih iz sektora za boje i opremu, kao i članovi Škoda muzejskog tima.
„Nakon savetovanja sa stručnjacima iz muzeja promenili smo šemu boje modela. Za razliku od originalnog dizajna sa njegovim nijansama plave, odlučili smo se za prepoznatljiviju crveno-belu kombinaciju koja pojačava vezu između prošlosti i budućnosti“, objašnjava Yuhan Zhang. Ali u svim ostalim pogledima model je veran skici, uključujući sve detalje i proporcije, koji su ostali nepromenjeni.
„Bio je to kratak i intenzivan projekat koji je oživeo moj san. Bilo je zabavno pustiti mašti na volju i ne pridržavati se današnjih tehničkih ograničenja“, rekla je Yuhan Zhang, opisujući svoja osećanja u vezi s radom na eVoiturette. Posetioci rodne kuće Ferdinanda Porschea sada mogu sami da vide san nadarene kineske dizajnerke.
Bonus video: „Prljava energija“ odlazi u istoriju, a gde je Srbija
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: