Evropska komisija (EK) trebalo bi da odredi rok za zabranu automobila na benzin i dizel na nivou Evropske unije kako bi se saobraćajni sektor uskladio sa zacrtanim klimatskim ciljevima, objavljeno je juče od strane devet država članica.
Predvođene Danskom i Holandijom, države su pismom pozvale EK na ambicioznije političke korake EU u saobraćaju za koji kažu da je odgovoran za četvrtinu emisije štetnih gasova, piše zimo.dnevnik.hr.
Smatraju da moraju da dobiju rok za prekid prodaje novih vozila na benzinski i dizel pogon kako bi se postigla nulta emisija C02.
„Moramo da ubrzamo zelenu tranziciju saobraćaja i da se šalju jasni signali proizvođačima automobila i potrošačima širom EU“, rekao je danski ministar ekologije Dan Jorgensen.
Kako prenosi Rojters, pismo su potpisale i Austrija, Belgija, Grčka, Irska, Litvanija, Luksemburg i Malta.
EK će predstaviti strože standarde emisije ugljen-dioksida za nove automobile u junu u paketu mera kom je svrha postizanje cilja o smanjenju štetnih gasova za najmanje 55% do 2030, u odnosu na nivo iz 1990. godine.
Klimatska neutralnost treba da se postigne do 2050. godine.
Devet članica smatra da trenutni standardi treba značajno da osnaže, a da EU treba da poboljša infrastrukturu za punjenje baterija i drugih goriva koja ne emituju CO2.
EU zakoni moraju da se izmene kako bi se članicama omogućilo da na nacionalnom nivou započnu postupak ka napuštanju vozila na benzin i dizel.
Deo proizvođača automobila već je izneo planove o potpunom prelasku na električna vozila. Švedski Volvo je prošli mesec najavio da će to da postići do 2030, a Ford da će svi automobili koji se prodaju u Evropi do iste te godine takođe biti električni. Isto planira i Jaguar.
Podsećamo i da je britanska vlada objavila plan zabrane prodaje novih automobila na fosilna goriva do 2030. godine.
Prošle godine se u EU prodalo skoro milion električnih vozila, odnosno 10 odsto od ukupne prodaje.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare