Foto:Screenshot/Twitter/Shutterstock

Električnih i hibridnih automobila ima sve više na putevima širom sveta, a neki od njih već ulaze u period korišćenja kada dolazi do degradacije baterije. Zamena baterije može da bude veliki trošak za vlasnike, a novo istraživanje koje je sproveo Recurrent detaljno opisuje koliko košta zamena.

Treba napomenuti da većina vozila ima garanciju za baterije koja pokriva popravke i/ili zamenu do određenog broja godina, tako da se to odnosi više na starija vozila van garantnog roka. Troškovi zavise i od toga da li je baterija originalni deo proizvođača ili je nabavljena van ovlašćenih servisa.

Foto: Recurrent

Bez obzira na to, izveštaj Bloomberga na koji se poziva studija Recurrenta tvrdi da je cena prosečne zamene baterija 125,95 evra po kWh.

Ako krenemo od BMW-a i3, koji se prodavao od 2013. godine, utvrđeno je da baterija ovog neobičnog automobila košta od 2.300 evra za polovnu, do čak 14.700 evra za novu iz BMW-a. Što se tiče Chevrolet Bolta, GM je sam naveo cenu baterije od 14.461 evra još 2017. godine, međutim, Recurrent je otkrio da su trgovci naplaćivali oko 14.700 evra.

Foto: Recurrent

Sledeći na listi je hibridni Chevrolet Volt, kog mnogi mešaju sa potpuno električnim Boltom. S obzirom na to da se radi o hibridu, njegova baterija je dosta manja i jeftinija za zamenu nego kod električnog automobila. Recurrent je naveo cenu od 2.750 evra za polovnu, odnosno 7.350 evra za novu.

Međutim, u septembru prošle godine dogodio se slučaj kada je diler naplatio neverovatnih 28.340 evra za zamenu baterije na Voltu, od čega je 24.670 evra otišlo samo na bateriju. Primera radi, baterija modela Hyundai Ioniq košta 2.620 evra.

Foto:Screenshot/Twitter

Nissan Leaf, koji je na putevima duže od bilo kog drugog automobila na ovoj listi, ima varijacije u troškovima zamene baterije. Paket od 30 kWh mogao bi da košta od 3.200 do 4.135 evra, srednji paket od 40 kWh ima cenu od 6.000 do 6.400 evra, dok je za najveći od 62 kWh potrebno izdvojiti od 7.800 do 8.730 evra, i to bez troškova „ruku“.

Kako prenosi Auto Klub, baterija Tesle Model 3 danas košta između 9.180 evra i 14.520 evra, dok se baterije za veći i skuplji Model S kreću od 11.000 do 20.200 evra.

Bonus video: Vozili smo Mercedes EQS koji ima najveću bateriju od svih serijskih automobila