Francuska kompanija je u poslednjih nekoliko godina predstavila nekoliko zaista odličnih automobila, pa i ne čudi njihov uspeh na tržištu. Jedan od njih je i model 508 kojeg odlikuju dobra upravljivost, avangardan dizajn, ali se ova limuzina dobro pokazala i na tržištu polovnjaka jer odlično drži svoju vrednost.
Nakon određenog perioda i velikog broja automobila koji nisu bili vizuelno privlačni, Peugeot se oporavio i vratio titulu stilske ikone za prosečnog vozača. Dobar primer je model 508 koji je predstavljen 2018. godine u fastback i karavanskoj varijanti.
Ne samo da lepo izgleda, već je i praktičan, dobar za vožnju i vrlo sposoban rival dokazanim automobilima u ovom segmentu kao što su Volkswagen Passat i Škoda Octavia.
Motorizacija
Sa nekoliko dostupnih pogonskih jedinica, 508 može biti dobar izbor za različite potrebe. Verzije sa dizel agregatom su najjeftinije na tržištu polovnih automobila, a osnovna verzija ima 1,5-litarski BlueHDI motor sa 130 KS i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 10 sekundi. Moćniji, dvolitarski dizel je bio dostupan i u opcijama sa 163 KS i 177 KS, ali je povučen iz ponude 2021.
Za ljubitelje benzinaca, tu su 1,2-litarski agregat sa 130 KS, ali i 1,6-litarski motor sa 180 KS, odnosno 220 KS. U snažnijoj verziji, 508 od 0 do 100 km/h stiže za pristojnih 7,4 sekunde. Treba napomenuti da je ponuda polovnih 508-ica sa benzincima na srpskom tržištu praktično nepostojeća, pa ovakve primerke treba potražiti van granica naše zemlje.
Plug-in hibridna verzija stigla je na tržište 2019. godine sa 225 KS, a ovaj model ima autonomiju od 50 km isključivo na električnu energiju. Godinu dana kasnije, predstavljena je i performantna verzija sa oznakom PSE. Takođe u vidu plug-in hibrida, ovaj sistem razvija 360 KS što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,2 sekunde.
Svi pogonski sistemi pružaju pristojne performanse sa glatkom isporukom snage, ali je 508 više stvoren za krstarenje na auto-putu nego za pravolinijsko ubrzanje. Za ljubitelje brzine, bolji izbor su Audi A4 ili BMW Serije 3.
I dok su možda neki vozači želeli više od motora 508-ice, ono gde nema zamerki jeste upravljivost koja je fluidna i direktna. I pored toga vožnja je vrlo komforna, ali ukoliko vam je udobnost važna, izbegavajte verzije sa točkovima od 19 inča.
Paketi opreme
Što se opreme tiče, osnovna verzija Active uopšte nije bila skromna, jer je obuhvatala aluminijumske felne od 17 inča, ali i navigaciju, automatska prednja svetla, digitalnu instrument tablu od 12,3 inča kao i centralni ekran dijagonale 8 inča. Uz doplatu dobijao se Allure paket opreme, koji je bio traženiji izbor zbog aktivnog vešanja, ulaska bez ključa, ekrana od 10 inča, električnih sedišta, kamere za vožnju unazad i detekcije mrtvog ugla.
Dva najviša paketa imala su oznaku GT Line i GT i donosili su brojnu opremu poput adaptivnog tempomata, ambijentalnog osvetljenja i Focal audio sistema. Od septembra 2020. godine, osveženi su i paketi opreme za 508 pa su dobili i nove nazive: Active Premium, Allure Premium, GT i GT Premium.
Cene
Peugeot 508 PSE ima tvrđe vešanje, nešto manji klirens, bolje kočnice i 20-inčne točkove sa Michelin Pilot Sport 4S gumama. Polovne primerke je moguće naći u pojedinim evropskim zemljama po ceni od oko 50.000 evra, ali sa svojim sportskim karakterom možda i nije najbolji izbor za srpske puteve, ali ni za srpske novčanike.
Na početku prodaje, cena standardnog Peugeota 508 je bila oko 30.000 evra, dok je za karavansku izvedbu bilo potrebno izdvojiti par hiljada evra više. Danas, polovan primerak možete naći na domaćim oglasima i za manje od 20.000 evra, ali sa nešto većom kilometražom. Dobro očuvani modeli u GT paketu opreme sa dvolitarskim dizel agregatom koštaju oko 25.000 evra.
Obratite pažnju
Vidljivost 508-ice nije najbolja, pogotovo kada se gleda kroz zadnji prozor koji je vrlo mali, a pogled ometaju i nasloni zadnjih sedišta. Veliki C stubovi i mali retrovizori ne pomažu, pa je možda najbolji izbor automobil opremljen sa parking senzorima ili kamerom za vožnju unazad koja je deo standarne opreme u paketu Allure.
Ukoliko odaberete plug-in hibridnu verziju, ostajete bez rezervnog točka, koji se u konvencionalnim verzijama nalazi ispod poda prtljažnika. Treba obratiti pažnju i na datum proizvodnje, jer su neki primerci proizvedeni između 8. novembra 2017. i 29. januara 2021. opozvani zbog potencijalnog problema sa curenjem goriva.
Najbolji izbor
Prema Autocaru, najbolji izbor je Peugeot 508 sa 1.5 BlueHDI motorom sa 130 KS koji ima dovoljno snage i prefinjenosti, a na ovaj način možete uštedeti novca za viši paket opreme. Active paket treba preskočiti i odabrati Allure koji između ostalog donosi veći centralni ekran i aktivno vešanje, pa je zbog toga najbolji kompromis između cene i kvaliteta. Jedan takav primerak smo našli na domaćim oglasima po ceni od 20.300 evra.
Bonus video: Zamislite, i žene psuju – Nema blagih komentara na Peugeot 308
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare