Foto:Volkswagen

Problemi sa proizvodnjom novih automobila doveli su i do destabilizacije tržišta polovnjaka koji su sve skuplji. Ovaj trend se izgleda nastavlja, pa se mogu očekivati i nova poskupljenja korišćenih automobila. Platforma za prodaju polovnih automobila Mobile.de objavila je nekoliko modela kod kojih je poskupljenje bilo izrazito veliko.

Pored problema sa nedostatkom čipova, sukobom u Ukrajini, poremećenim lancima snabdevanja, Evropska unija i dalje želi da zabrani nove benzince i dizelaše najkasnije do 2035. Ono što mnogi zanemaruju jeste da je samo manjina kupaca spremna da u ovom trenutku kupi električni automobil, a proizvođači nude sve manje automobila koje pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

Kako prenosi N1, rezultat je u ovoj prelaznoj fazi vrlo očigledan, a ponuda polovnih vozila sa pogonom na benzin i dizel će se smanjivati brže od potražnje. To se odražava i na cene korišćenih automobila koje su u proseku samo prošle godine porasle za skoro četvrtinu.

Prosečna cena polovnjaka u Evropi je u martu 2021. bila 21.793 evra, dok je u istom mesecu ove godine ona bila čak 26.817 evra. Najveći mesečni rast cena bio je od januara do februara ove godine (+3,2%), nakon čega sledi promena od novembra do decembra 2021. (+2,9%).

Platforma za prodaju polovnih automobila Mobile.de odabrala je nekoliko modela kod kojih je poskupljenje bilo izrazito veliko. Poređenje je napravljeno između cene u martu 2021. i martu 2022. i ova komparacija pokazuje da se tržište polovnih automobila polako ali sigurno prazni.

Evo nekih modela Volkswagena koji najbolje prikazuju poskupljenje:

Volkswagen Polo: Mali automobili više nisu unosni za proizvođače, a pored toga postaju i sve skuplji za proizvodnju zbog ograničenja emisije izduvnih gasova u EU. Zbog smanjene proizvodnje novog Pola, polovni je sve traženiji, pa je i njegova cena skočila za čak 38%.

Foto: Volkswagen

U martu 2021. ovaj automobil je imao prosečnu cenu od 10.105 evra, dok je godinu kasnije za isti primerak bilo potrebno izdvojiti oko 13.940 evra u proseku.

Volkswagen Golf: Brojni vozači širom Evrope žele pouzdan automobil sa pogonom na dizel, a već decenijama Golf je sinonim za ovu želju.

Foto:Volkswagen

Međutim, dizeli se sve manje proizvode, pa je to dovelo do poremećaja na tržištu polovnjaka. Cena Volkswagen Golfa sa TDI motorom porasla je za 31 odsto u odnosu na prošlu godinu.

Volkswagen Touran i Sharan: Kako piše Revija HAK, na sajtu Mobile.de se trenutno nudi 31 posto manje Tourana nego u istom periodu prošle godine, dok je prosečna cena porasla za 24% na 21.653 evra. Za nešto veći Sharan potrebno je izdvojiti 25 posto više novca.

Foto: Volkswagen

Ovi modeli pokazuju samo deo ukupnog tržišta i odnose se na najveću prodajnu platfomu u Nemačkoj. Međutim, sasvim je jasno da je polovnjaka sve manje u ponudi, ali i da je njihova cena sve veća, a ovaj trend će se po svemu sudeći nastaviti u narednim godinama.

Bonus video: Zašto je Audi napravio ovakvu verziju Q5-ice?

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar