X1, polovnjak, auto, automobil
Foto: Promo/BMW

Najmanji BMW-ov X je jedan od najpopularnijih bavarskih modela. Prva generacija je proizvedena u 730.000 primeraka, a svaki deseti BMW koji se prodao od 2010. nosio je oznaku X1. Druga generacija je znatno poboljšana, a s obzirom na to da je na tržištu već 6 godina, postala je izbor mnogih kupaca polovnih premijum automobila.

Kada se krenulo u razvijanje druge generacije, inženjeri BMW-a su rešili da krenu od temelja. Promenjena je platforma koju je prva generacija delila sa Serijom 3 i koja je imala pogon pozadi. Novo izdanje koristilo je podvozje Serije 2 Active Tourer i Minija.

X1, polovnjak, auto, automobil
Foto: Promo/BMW

Rezultat je bio promena pogona sa zadnjih točkova na prednje, a motori su postavljeni poprečno. Nova karoserija koju je dobila druga generacija bila je viša za 53 milimetara, šira za 23 milimetara i kraća za 11 milimetara. Što se dimenzija tiče, najveća promena bilo je međuosovinsko rastojanje koje je bilo skraćeno za čak 9 centimetara.

X1, polovnjak, auto, automobil
Foto: Promo/BMW

Ipak, ovo prekrojavanje nije negativno uticalo na prostranost u kabini. Putnici su čak dobili i više prostora, pogotovo u visinu, smer u koji je krenula i vozačka pozicija koja je podignuta za 36 milimetara u odnosu na prvu generaciju, pa je na taj način znatno poboljšana preglednost.

X1, polovnjak, auto, automobil
Foto: Promo/BMW

Istovremeno, povećana je i zapremina prtljažnika, a sa 505 litara iskoristivog prostora, novi BMW X1 je imao 85 litara više nego kod prethodnika. Uz to, opciono su bila dostupna električno podesiva zadnja sedišta, a zadnja klupa je mogla da se pomera uzdužno za 13 centimetara.

X1, polovnjak, auto, automobil
Foto: Promo/BMW

Dizajneri su stvorili robusniji izgled, ali i izmenili proporcije koje donose kraći prednji poklopac i dužu unutrašnjost. Tako je najmanji bavarski SUV izgledom postao bliži većem modelu X3 nego svom prethodniku.

X1, polovnjak, auto, automobil
Foto: Promo/BMW

Što se ponude motora tiče, tu je bio 1,5-litarski dizelaš sDrive16d sa 116 KS i pogonom na prednjim točkovima, kao i dvolitarski dizel u tri verzije: xDrive18d sa 150 KS, xDrive20d sa 190 KS i xDrive25d sa 231 KS. Što se benzinaca tiče, osnovnu verziju sDrive18i pokretao je 1,5-litarski trocilindraš sa 136 KS, a snažnija verzija xDrive20i imala je dvolitarski agregat sa 192 KS.

X1, polovnjak, auto, automobil
Foto: Promo/BMW

Skuplje varijante X1 imale su automatski osmostepeni menjač kao standard i izbor između pogona na prednjim točkovima ili povremenog pogona na sva četiri točka, sa pogonom na zadnjim točkovima putem elektrohidrauličkog kvačila smeštenog na zadnjoj osovini.

X1, polovnjak, auto, automobil
Foto: Promo/BMW

Kako piše Auto Klub, favorit je najsnažniji dizelaš u kombinaciji sa vrhunskim osmostepenim automatskim menjačem koji već u prvim kilometrima pokazuje svoju izvrsnost. Veliki obrtni moment od 450 Nm dobija se već pri niskih 1.500 obrtaja i motor snažno i bez posustajanja vuče sve do 5.000 obrtaja u minuti.

Precizan upravljač, prilagodljivo oslanjanje kao i izvanredna uravnoteženost podižu kvalitet vožnje. Kroz krivine druga generacija BMW-a X1 deluje sigurnije i življe od prethodnika, ali i od konkurencije. Oštrija vožnja otkriva blagu sklonost podupravljanju, ali uz doterani xDrive reakcije vozača su gotovo nepotrebne.

X1, polovnjak, auto, automobil
Foto: Promo/BMW

Na domaćim oglasima polovnih automobila našli smo skoro stotinu primeraka BMW-a X1 druge generacije, a cena kreće od 16.000 evra. Ipak, za dobro očuvan primerak koji nema veliku kilometražu potrebno je izdvojiti i više od 20.000 evra, dok najsnažniji dizelaš stoji oko 23.000 evra.

Bonus video: Snimili smo reakcije naših ljudi na BMW iX

il

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar