Foto: Promo

U Americi se u klasi najprodavanijih luksuznih marki po pravilu smenjuju nemački premijum brendovi, najčešće BMW i Mercedes, a društvo im pravi Lexus. Svi ostali su daleko iza. I tako je bilo sve dok nije stigla Tesla, koja je iz korena promenila odnose snaga, pa čak iako za mnoge ne spada u luksuznu klasu. Ovo je prvi put posle 25 godina da je u Americi najprodavanija premijum marka na tržištu novih automobila domaći proizvođač.

Ne samo da je Tesla najprodavanija luksuzna marka u SAD-u već je ostvarila i daleko bolju prodaju od drugoplasiranog BMW-a. I to u godini koja je zabeležila velike probleme u lancu snabdevanja, 60-postotni pad deonica Tesle, kao i generalno stagnaciju tržišta novih automobila.

U takvom vremenu Tesla je u Americi prodala 491.000 automobila, dok je BMW postigao drugo mesto s 332.388 prodatih primeraka. Trećeplasirani je Mercedes s 286.764 prodata primerka, a za vrat mu diše Lexus s 285.704 prodate jedinice. Dalje slede i s osetno manjom prodajom: Audi, Cadillac, Acura i Volvo.

„Ne samo da kupci žele električna vozila već je onaj koji prodaje samo električna vozila sada lider u prodaji“, rekao je Tyson Jominy za Automotive News. „Ako želite da budete na vrhu luksuznog segmenta, morate da pobedite Teslu, a to morate da uradite s električnim vozilima.“

Ovo je prvi put posle 25 godina da je u Americi najprodavanija luksuzna marka na tržištu novih automobila domaći proizvođač. Vredi istaći i da je Tesla 2022. godinu zaključila s više od milion isporučenih automobila, ističe Auto News, a prenosi index.hr

Bonus video: Vozili smo džepnu raketu – BMW M240i

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar