Bentley pokušava da lobiranjem promeni pravila o saobraćajnim dozvolama zato što će njihovi automobili elektrifikacijom postati toliko teški da će vozačima biti potrebna dozvola za kamion. Drugi proizvođači se za sada nisu oglašavali po ovom pitanju.
Britanska kompanija pokušava da apeluje na Evropsku komisiju da povećaju limit težine za standardne dozvole. Bentley se plaši da će električni automobili postati toliko teški i da vozači neće moći da ih voze bez dozvole za kamion.
Ovaj proizvođač automobila je već u problemu, jer su nedavno predstavili model Bentayga EWB sa produženim međuosovinskim rastojanjem i dužinom od 5,3 metara. Kada se sabere težina vozila i masa ukupnog dozvoljenog tereta i putnika ispada da je ova Bentayga teška 3.250 kilograma, što je vrlo blizu granice od 3.500 kilograma, nakon koje vozač mora da ima vozačku dozvolu za kamion. Bentley je brend koji ubedljivo prednjači unutar Volkswagen Grupe po masi vozila.
Međutim, veći problemi mogli bi da se dese za par godina. Električna vozila ovog brenda koja će biti dostupna na tržištu od 2025. će biti još teža, tvrdi Bentley, navodeći da svako vozilo na struju ima oko 500 kilograma više od aktuelnih modela sa konvencionalnim pogonom.
Iako BMW i Mercedes smatraju da električni automobili neće postati teži zbog novih tehnologija smanjenja težine, Bentley se plaši da hoće.
„Moraju da se dese kritične promene što se vozačkih dozvola u Evropi tiče. U ovom trenutku, sa sadašnjom tehnologijom, ukupna masa vozila će doći do limita širom kontinenta. Neophodna je aktivna konverzacija sa donosiocima odluka jer se situacija brzo menja“, izjavio je Chris Cole, jedan od direktora u kompaniji Bentley.
Bonus video: Pogledajte reakcije naših ljudi na novi BMW iX
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram