Foto:shutterstock

Rokovi isporuke automobila su duži nego ikada. U međuvremenu cene sirovina rastu zbog inflacije i energetske krize, a proizvođači automobila više ne mogu u dugom periodu isporuke da izračunaju ima li profita od automobila koji su šest meseci ranije prodali za određenu cenu. Zbog toga postoji mogućnost naknadnog poskupljenja.

Kako izveštava specijalizovani časopis Automobilwoche, nemačke premijum marke su u prvom planu. BMW garantuje obećanu cenu vozila samo ako između sklapanja ugovora i isporuke automobila prođe maksimalno četiri meseca, a tako je i sa Mercedesom, prenosi N1.

Ipak, ako je potrebno više vremena za isporuku automobila, cena će rasti u skladu sa aktuelnim cenovnicima. Kupcima kojima se ovo ne sviđa odobrena je mogućnost odustanka od kupovine, ali je to na primer kod Mercedesa, slučaj samo ako je nova cena automobila veća za više od 3 odsto.

Cenovnici se sada usklađuju i nekoliko puta godišnje, kod Volkswagena dva do tri puta, a svaki put cene rastu za oko 3 procenta. S obzirom da se na skupljim automobilima može zaraditi relativno više novca, sve više osnovnih i pristupačnih modela nestaje sa tržišta.

Ipak, kako piše Revija HAK, korejska KIA nudi garanciju cene od sedam meseci između sklapanja ugovora i isporuke, pa pre svega treba obratiti pažnju koji model birate. Oni jeftiniji automobili se ponekad čekaju i do godinu dana, a do trenutka isporuke, proizvođač od kupca uglavnom traži veću sumu novca.

Bonus video: Kočili smo na „ćelavim“ gumama, vozili Nissan X-Trail i pronašli top kafu na pumpi

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar