Stručnjaci otkrili zašto je dobro jesti gljive

Fitnes i ishrana 06. mar. 202108:12
Podeli:
pečurke
Foto: AKM Images / Backgrid USA / Profimedia

Stručnjak za održivi razvoj i zdravlje Laura Fišer kaže da u poslednje vreme svuda primećuje razne vrste gljiva, nekad su se mogle videti na pici sa sirom, a sada su gljive po tanjirima, ali i u šoljicama kafe, a stručnjaci otkrivaju moćna svojstva sadržana u carstvu gljiva.

Iako neki misle da spadaju u porodicu biljaka, DNK gljiva više liči na životinjski, ali po karakteristikama one nisu ni biljke, jer nemaju hloroform, a ne spadaju ni u životinjski svet.

Zato ovi organizmi, koji inače mogu biti jednoćelijski i višećelijski, imaju “ sopstveno carstvo“. Tako da uz biljno i životinjsko postoji i carstvo gljiva, najrasprostranjenijih organizama na Zemlji sa, kako se pretpostavlja, 1.500 000 različitih vrsta, mada je poznato samo oko 70.000, prenosi N1.

Zdravstvene prednosti gljiva

Osim što je većina jestivih gljiva i ukusna, one su i veoma zdrave, niskokalorične su, a opet pune vlakana i bogate raznim vitaminima, mineralima i antioksidansima.

„Gljive sadrže poprilično dugačak spisak hranjivih sastojaka, a zbog značajne količine vitamina B pomažu i u saniranju oštećenja ćelija – rekao je za Real Simple nutricionista Den Ngujen koji dodaje da su gljive odlične i kao izvor kalijuma, koji je je nužan u regulisanju krvnog pritiska.

Pročitajte još:

Uz to, ako su rasle na svetlu ili ste ih nakon vađenja iz zemlje ostavili na suncu, izvrstan su izvor vitamina D ključnog za zdravlje kostiju, srca, imunološki sistem, pa čak i raspoloženje.

Bogati ukus i mesnata tekstura čini ih popularnom alternativom mesu. One su pune proteina i sadrže svih devet esencijalnih aminokiselina, a bogate su i gvožđem, fosforom, kalijumom i mnogim elementima u tragovima.

Uz sve navedeno, gljive spadaju i u sve popularniju biljnu podgrupu takozvanih adaptogena.

Reč je o takozvanim „super-biljkama“ koje pomažu u bržem fizičkom oporavku, ali i štite od stresa. Osim toga, adaptogeni potencijalno pomažu i imunološkim funkcijama, poremećajima raspoloženja, pa čak deluju i kao stimulansi koji popravljaju telesnu izdržljivost.

Osušene odnosno dehidrirane gljive dugo se već koriste u tradicionalnoj kineskoj medicini. U novije vreme sušene gljive našle su svoje mesto u raznim supama, ali i u kafi.

Istraživanja su za sada obećavajuća, treba dokazati koliki će uticaj imati na izdržljivost organizma, bolji rad mozga ili jačanje imuniteta.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar