Podeli
Trikovi za sagorevanje kalorija; Foto: Profimedia.rs

Redovno vežbanje je neophodno ne samo za dobar izgled, već i za dugoročno zdravlje, ali odlazak u teretanu nije jedini način da sagorite kalorije. Uz pomoć ovih trikova, možete svakodnevno da sagorite nekoliko stotina kalorija, a da se uopšte ne oznojite.

Kuvajte

Ne samo da je obrok koji ste spremili kod kuće daleko zdraviji od većine stvari koje možete da nađete u restoranima ili fast food lokalima, već će i sam proces kuvanja da vam pomogne da sagorite kalorije. Naime, kuvanje sagoreva oko 150 kalorija na sat, što znači da prilikom pripreme večere već možete da sagorite jedan deo klope!

Idite u kupovinu

Odlazak u radnju može da vam pomogne da sagorite čak 100 kalorija za svega 22 minuta. Doduše, ovo podrazumeva da ćete gurati kolica i obići ceo super-market. Ako nemate novca ili vam jednostavno ništa nije potrebno iz radnje, uvek možete da prošetate po tržom centru i razgledate izloge – svaki povod za kretanje je dobar.

Ustanite kad pričate telefonom

Dobar trik za dodatnu fizičku aktivnost jeste da steknete naviku da ustanete svaki put kad razgovarate telefonom ili šaljete poruku. Ako vam je potreban dodatni izazov, probajte da stojite na jednoj nozi tokom celog razgovora – balansiranje je super način da aktivirate mišiće koji su inače “uspavani” dok sedite za računarom.

Očistite sto

Čišćenje po kući sagoreva do 100 kalorija po satu. Naravno, ne morate da pravite veliko spremanje svaki dan, ali steknite naviku da redovno brišete radni sto i računar, da usisavate svaki dan, da prebrišete pod češće nego inače, da sredite fioke na poslu…

Nabavite tegove za noge

Ako nemate vremena za teretanu, probajte da svakodnevno nosite tegove na nogama. Dodatno opterećenje će povećati potrošnju kalorija tokom svakog pokreta, a gotovo da ga nećete osetiti.

Stepenice, ah te stepenice

Verovatno ste hiljadu puta čuli da bi trebalo lift da zamenite stepenicama, ukoliko želite da smršate. Ovaj savet se toliko ponavljan zato što je izuzetno efikasan, a nije težak: prvih nekoliko dana će vam biti čudno, ali kada steknete naviku da koristite stepenice, lift vam neće ni padati na pamet.

Zamenite stolicu

Sedenje na lopti za pilates na radnom mestu je sve popularnije u Americi, jer tokom dana na ovaj način možete da sagorite oko 100 dodatnih kalorija. Možda će vas u početku kolege gledati čudno, ali će vam zato i leđa i metabolizam biti jako zahvalni.

Bacite se na pletenje

Jeste li znali da za svega 50 minuta pletenja možete da sagorite dodatnih 100 kalorija? Pritom ćete i dobiti super nov džemper!

Pevajte češće

Gužva u saobraćaju? Odvrnite muziku i pevajte! Isto možete da radite i tokom tuširanja ili sređivanja kuće. Za oko 40 minuta aktivnog pevanja možete da sagorite oko 100 kalorija, tako da – samo napred.

Igrajte

A kad već pevate, zašto ne biste uključili i malo plesa? Dokazano je da ples pozitivno utiče na psihu, a pritom sagoreva i dosta kalorija – 100 za 17 minuta.

Smejte se više

Neka istraživanja pokazuju da za 20 minuta smejanja možemo da sagorimo i do 100 kalorija, a pritom je odavno poznato da smeh pozitivno utiče i na psihu i na fizičko zdravlje. I, ne, to ne znači da morate da se smejete 20 minuta u kontinuitetu – dovoljno je nekoliko naleta smeha u toku dana.

Parkirajte se dalje od lokacije

Još jedan stari, ali dokazano dobar trik: ako idete kolima na posao, parkirajte se malo dalje od ulaza u zgradu. Ovo će vas naterati da prošetate i pre i posle posla. S druge strane, ako idete autobusom, siđite stanicu ranije.

Pronađite hobi

Baštovanstvo, pecanje, slikanje, igranje bilijara, ping-pong… Svaki hobi koji može da vam padne na pamet može da vam pomogne da sagorite dodatne kalorije. I sve je bolje od sedenja ispred kompjutera (osim ukoliko ne gledate neku jako zabavnu komediju).

Odradite trening krišom

Ne volite sport? Odlazak u teretanu vam je ravan odlasku na streljanje? Probajte da prevarite sami sebe: umesto da ciljano idete na trening, možete da rasporedite vežbe tokom čitavog dana. Primera radi, odradite 10 čučnjeva svaki put kada odete u WC, podižite jastuk 50 puta iznad glave tokom gledanja filma na kauču, stežite trbušnjake dok čekate zeleno svetlo na semaforu…

Istežite se

Steknite naviku da se istežete na svakih sat vremena. Ovo je posebno važno za ljude koji rade za računarom, jer ne samo da ćete sagoreti dodatne kalorije, već ćete i učinti veliku uslugu svojim leđima. Ako usput i ustanete da protegnete noge, učinili ste pravu stvar.