Podeli
Odri Tatu
Odri Tatu; Foto: LANDMARK MEDIA / Alamy / Alamy / Profimedia

Nutricionistkinja Džejn Klark je živela u Parizu, a tamo je otkrila šta je tajna vitkosti francuskih žena.

Možda je mit da se Francuskinje ne goje, ali su poznate po tome da uživaju u hrani i uspevaju da održe vitku figuru.

Kada je Džejn Klark napunila 30 godina otišla je da živi u Pariz na godinu dana – i tamo je zapazila u čemu je njihova tajna.

“Shvatila sam da je važan način na koji francuske žene jedu, a ne samo ono što jedu. Francuskinje ostaju vitke zahvaljujući tome što odvajaju vreme da uživaju u svojoj hrani i svesne su onoga što jedu”, tvrdi Džejn.

Pročitajte još:

Parižanka nikada ne bi popila kafu u cugu, a zatim odmah prešla na kroasan. Umesto toga, ona kafu lagano ispija, a zatim uzme zalogaj kroasana, a zatim i kašičicu jogurta. Rotira se između ukusa i tekstura na svom tanjiru, uživajući u svakom pojedinom elementu, dok ne završi svoj doručak, opisuje nutricionistkinja.

“Na kraju obroka oseća se zadovoljno, emotivno i fizički, jer ne samo da je odvojila vreme da uživa u svojoj hrani, već je i njen mozak imao priliku da registruje šta je pojela. To vam uklanja potrebu za prejedanjem. A zato što se oseća sito i ispunjeno, manje je verovatno da će posegnuti za užinom sat vremena kasnije”, objašnjava Džejn.

Ona svoje klijente uči da obrate pažnju na teksturu i miris hrane, da svom nepcu stalno priušte nove ukuse i kombinacije ukusa – a pre svega treba da jedu polako. To naziva “senzornim pristupom hrani”.

Pokušaj mršavljenja može se činiti napornim, a stalni neuspeh može umanjiti našu volju da se vratimo na dijetalnu stazu. To je ono što senzorni pristup u ishrani čini tako drugačijim – i tako uspešnim. On oduzima želju da se utešite brzom hranom, jer ste iz svoje zdrave hrane uspeli da izvučete uživanje i zadovoljstvo”, naglašava Džejn.

Ovo su neki od njenih saveta.

Uzimajte manje zalogaje

Često jedemo u žurbi, gledajući u telefon ili televizor. Ali šta ako provedemo više vremena iščekujući šta ćemo jesti, birajući sastojke, a zatim sedeći za stolom da bismo uživali u jelu? Čak i ako imate samo 15 minuta za ručak, možete da isključite telefon, ugasite računar i usredsredite se na hranu i sve senzacije – teksture, mirise i ukuse. Uzmajte male zalogaje i napravite pauzu između svakog.

Što više osećamo fizičko i senzorno zadovoljstvo, više uživamo u onome što jedemo i pijemo. Tako ćemo i da prekinemo obrok kada se budemo osećali dobro, a ne kada se budemo prejeli.

Pročitajte još:

Zaboravite na planove i porcije

Razmislite o hrani u kojoj stvarno uživate i koja čini da vaše telo dobro izgleda. Osigurajte da na vašem tanjiru postoje najmanje tri ukusa (u idealnom slučaju pet ili šest) i jedite ih pojedinačno, naizmenično, tako da vaše telo, mozak i emocije imaju priliku da ih registruju. Ne merite porcije, već jedite polako, spuštajući povremeno pribor za jelo, tako da receptori u vašoj vilici i crevima procesuiraju koliko ste pojeli.

Počastite sebe “zabranjenim namirnicama”

Hrana koju mnoge dijete podrazumevaju  jednostavno nema dobar ukus. Ne bojte se da koristite malo maslinovog ulja u salati ili malo morske soli ili meda u hrani koju jedete. Ove namirnice, zajedno sa začinskim biljem, dodaju nove ukuse našoj paleti, čineći da mozak reaguje i skrene nam pažnju na hranu koju jedemo – što vodi do osećaja zadovoljstva.

***

Bonus video:

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar