Brojke su iznenađujuće.
Zarade estradnih zvezda uvek su u žiži javnosti, ali o njihovim ulaganjima malo se govori.
Većina popularnih pevača mnogo novca ulaže u pesme, a još više u spotove, koji često koštaju i više desetina hiljada evra.
Iako se danas snima mnogo više spotova nego nekada i tehnologija snimanja je znatno napredovala poslednjih decenija, zanimljivo je da do danas niko nije uspeo da obori rekord koji drži Dragana Mirković, inače najbogatija pevačica na našoj estradi.
Naime, kako piše „Kurir“, luče iz Kasidola je davne 1994. godine ekranizaciju spota „Za mene si ti“ platilo čak 90.000 tadašnjih nemačkih maraka, što bi danas otprilike bio iznos ekvivalentan onom u evrima. Tada je za tu sumu, recimo, mogao da se kupi veoma lep stan u Beogradu.
Mirkovićeva je tada želela da uradi nešto što nije viđeno na našoj estradi, a u tome je i uspela.
„Rađenje spota kompjuterom postoji već dve do tri godine u Americi, ono što gledamo već nekoliko godina na MTV i vidimo da je kompjuter dosta zastupljen u tim spotovima i to je nešto što sam ja, naravno, kao svaki čovek koji se bavi poslom koji voli, želela da imam. Da uradimo nešto drugačije, novije, da mi, u Jugoslaviji možemo da kažemo da imamo neki kompjuterski spot“, rekla je Dragana pri premijernom emitovanju ovog spota na televiziji, osvrnuvši se i na samo snimanje spota:
„Raditi jedan kompjuterski spot stvarno nije jednostavno, posebno ovaj. To je rađeno trodimenzionalno, animacija je u pitanju i, bukvalno, snimanje tog spota je na prostoru gde je samo plavo platno iza mene, nema ničega što ćemo videti u spotu, osim mene, a u spotu ćemo videti i taj grad i tog lika MC Tigera“.
Što se tiče mlađih izvođača, trenutno u spotove najviše novca ulaže Aleksandra Prijović, koja je snimila mnogo klipova poslednjih godina, a samo za ekranizaciju „Zvuk tišine“ sa novog albuma potrošila je 40.000 evra.
Međutim, ima i primera da se postigne mnogo sa minimalnim ulaganjem, a šampion u tom smislu je bila i ostala Violeta Viki Miljković, u čiji je spot, snimljen na početku njene karijere pre tridesetak godina, uloženo svega 1.000 tadašnjih nemačkih maraka, a pesma je bila i ostala hit, a scene u kojima se pojavljuje i dalje izazivaju pažnju. U pitanju je spot za pesmu „Nikom nije leše nego nama“, u narodu poznatijem po delu refrena koji glasi „Koka kola, marlboro, suzuki“.
BONUS VIDEO: Top 5 najlepših prirodnih pevačica