Mnoge javne ličnosti koje predstavljaju sinonime pop kulture današnjice, vešto su koristile različite tematike - od religioznih, erotičnih, do onih od kojih vam se "krv ledi u žilama", kako bi isprovocirale široke mase i dobile medijskog prostora, što se svaki put ispostavilo kao isplativa procena. Na taj način, zvezde poput Britni, Madone, Lejdi Gage, uspevale su da dobiju potreban publicitet i "lansiraju" svoje karijere u nebesa.
Kada se pojavila na sceni kao slatka plavušica sa piskavim glasićem, nevinog izgleda malo je reći da su tinejdžeri širom sveta „poludeli“ za njom.
Njena pojava je bila kao magnet za devojčice devedesetih, jer se na ulicama tada moglo videti da širom planete devojčice obučene u suknjicama sa karnerima, dokolenicama, uz usku majčicu koja ističe struk, a frizura, „la Britni“ repići ili kikice.
Niko nije ni sanjao da će tako brzo osvojiti planetu ovaj mali devojčurak iz Misisipija, a potom nakon 20. godina karijere sunovrat koji će se dugo pratiti.
Snimila je devet studijskih albuma: „Baby One More Time (1999), Oops!…I Did It Again (2000), Britney (2001), In The Zone (2003), Blackout (2007), Circus (2008), Femme Fatale (2011), Britney Jean (2013) i Glory (2016)“. Spotovi koji su napravili progres u njenoj karijeri iz godine u godinu se sami izdvojili na listi. Izdvojeni su neki od njih. koji su se smatrali progresivnim.
Veoma skupi (Planet Hollywood ističe da je koštao 6.5 miliona dolara), stilizovani, eksplicitni spot prikazuje Britni kao domino damu, koja upravlja svojim plesnim “podanicima”.
Pesma je objavljena davne 2001. godine.
Spirsova je ovom pesmom i drastično promenila svoj muzički stil, koji je iz „bubble pop“ žanra prešao u seksepilnije i provokativnije melodije.
Isto je učinjeno i sa spotom. Čini se da je temperatura previsoka dok pevačica sa vojskom plesača izvodi zahtevnu koreografiju.
Od pesme „Baby one more time“ do „Womenizer“, samo je par godina proletelo, a ona je napravila neočekivani preokret od nežnog devojčurka do zavodnice koja u spotu muškarce zavodi i tretira na nesvakidašnji način.
Pored svih uspeha, nagrada i priznanja, da li ste znali da je pop princeza iz Louisiane Ginisov rekord oborila čak 15 puta. Britni je dosad prodala preko 100 miliona albuma, a Billboard ju je proglasio 8. najboljom umetnicom na svetu.
kad je Britni Spirs 2007. doživela mentalnu krizu, promenili smo način na koji gledamo pop zvezde
Madona je oblikovala popularnu kulturu i modu, zvuk i stil koji je okružuju
Madona nije nastala sama tek „tako“. Na nju su uticali glamurozni i revolucionarni muzičari koji su došli pre nje kao što su Dona Samer, Debi Hari i Dejvid Bouvi.
Ali više nego bilo ko drugi, Madona je stvorila pravila ponašanja koja danas slede svi, od Tejlor Svift preko Džastina Timberlejka do Britni Spirs i Bijonse. I sa 60 godina, ona i dalje redefiniše njihov trend i stil.
Ona je bila saveznik LGBT populacije pre nego što je to bilo moderno.
Uz Majkla Džeksona, Madona je zaista nadogradila ideju da album nije samo kolekcija prolaznih pesama već ozbiljnih hitova. Stvorila je mogućnost za novi imidž, novu ikonu stila, drugačiji izgled, neočekivane nastupe i turneju visokog koncepta.
Iako se često slavi kao kraljice pop kulture i progresa, možda bi efektnije bilo reći da Madona istinski briljira u pokazivanju novih i uzbudljivih delova sebe.
U svom najboljem izdanju, Lejdi Gaga nakratko je delovala kao prirodna naslednica, zato što je mogla da načini da era deluje kao da se neprestano razvija.
Od prve pesme „Poker face“ sa kojom je izazvala lavinu reakcija kod omladine, nije dugo mirovala, već je nizala hitove poput : „Bad romance“, „Telephone“ duet sa Bijonse, „Alejandro“.
Tri godine od početka svoje karijere, Lejdi Gaga je još jednom zakoračila dobro utabanom stazom kraljice pop muzike Madone i objavila kontroverzni i provokativni singl po imenu „Judas“ – „Juda“, dan pre katoličkog Uskrsa.
U videu koji je objavljen dan pre katoličnog Uskrsa 2011. godine, Gaga je imitirala Mariju Magdalenu, jednu od Isusovih biblijskih saputnica. Kako je tada izjavila, tekst za pesmu joj je rekao „Bog u snu“.
Laurijan Gibson, jedna od kreativnih režisera i producenata spota, izjavila je tada za „ABC“ da spot nije imao nameru da uvredi bilo koga.
„To je jednostavno njeno umetničko izražavanje. Želela je da skrene pažnju ljudima da imaju mnogo toga na čemu mogu da budu zahvalni.
Pričali smo jedne večeri tokom snimanja i rekla mi je da je religiozna i da ne želi da uvredi bilo koga“, izjavila je on tada.
Iako je Madona na sličan način obrađivala religijske tematike u svojim spotovima i ranije tokom karijere, jedan od njenih najkontroverznijih nastupa dogodio se 2015. godine tokom koncerta u okviru „Rebel Heart“ turneje.
Singlovi „Lady Gaga“ „Just Dance“ i „Poker Face“ postali su broj 1 „smash hits“.
U jesen 2009. godine, sledeći korak Lejdi Gage pojavio se sa izdanjem „Bad Romance“ unapred na mini album „The Fame Monster“. Njena muzika je osvojila i priznanje kritičara i komercijalni uspeh.
Muzički video za pesmu „Telefon“ postalo je veliki događaj pop kulture.
Posle nekoliko meseci očekivanja, Lejdi Gaga je izdala „Born This Way“, naslovni singl sa svog trećeg albuma.
Album „Born This Way“ je u maju 2011. godine.se prodao u 1.108.000 primeraka u svojoj prvoj nedelji, dajući mu najbolju jedinstvenu nedelju prodaje za bilo koji album od 2005. godine.
Majkl Džekson kao jedan od inovatora pop kulture jeste takođe ostavio neizbrisivog traga i koji je otvorio mnogima vrata u kreativnoj industriji za nova poglavlja koja će tek nastati, zahvaljujući njegovom progresivnom istupu na muzičkoj pop sceni.
Majkl Džozef Džekson rođen je 29. avgusta 1958. godine,kao sedmo dete u porodici, a svoju karijeru je počeo zajedno sa svojom braćom u grupi Džekson 5, kada je imao 11 godina. Solo karijeru započinje 1971. godine albumom „Got To Be There“, dok je još bio deo grupe. Svoj najveći muzički iskorak Džekson je napravio albumom „Thriller“ iz 1982. godine, koji je prodat u preko 50 miliona primeraka u svetu, što je i dalje rekord svih vremena. Inače, još četiri njegova solo albuma su među najprodavanijim na svetu – „Off the Wall“ (1979), „Bad“ (1987), „Dangerous“ (1991) i „HIStory“ (1995).
U vreme njegovog solo debija Džekson je postao prvi afroamerički zabavljač koji je zabeležio veliki publicitet na MTV, zahvaljući spotovima kao što su „Beat It“, „Billie Jean“ i „Thriller“ rekorder po dužini i ceni po kojoj je snimljen, a to se produžilo i tokom 90-ih pesmama „Black or White“ i „Scream“.
Njegov muzički izraz je ostvario veliki uticaj na mnoge hip hop, pop i moderne ritam i bluz izvođače, Maraja Keri, Ašer, Britni Spirs, Džastin Timberlejk.
Dobio je 13 Gremi nagrada, na prvom mestu Bilbordove liste bio je čak 37 puta sa 13 svojih singlova (više na listi su imali samo Elvis Prisli, Bitlsi i Maraja Keri, a prodao je više od 750 miliona primeraka svojih albuma.
Zabeležio je i više rekorda u Ginisovoj knjizi.
Zvezdani put velikih muzičara i umetnika poput Majkl Džeksona, Madone, Britni Spirs i Ledji Gage je obeležen velikim tragedijama, njihovim nepresušnim borbama za pesme koje su bile njihov način da mračne dane učine vedrijim. Učinili su ovaj svet da ih vole, da im se dive i pre svega da uče od najboljih, a oni su to dokazali mnogo puta da su jedinstveni kreatori pop kulture.
Bonus video:
Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.