Merilin Monro, ikona pop kulturne, glumica i slavna lepotica koju i danas mnogi smatraju jednom od najlepših žena svih vremena, pronađena je mrtva na današnji dan, 5. avgusta 1962. Poslednji poznati snimak Merilin Monro nastao je krajem jula 1962. godine, dok je glumica pozirala fotografu Džordžu Barisu.
Merilin je, sa jedne strane, bila seks simbol, modna ikona i jedna od najpoznatijih zvezda starog Holivuda. Sa druge strane, bila je poznata po burnom privatnom životu, tragičnom detinjstvu i ekscesnom ponašanju. Smatrali su je borcem za slobodu koja na kraju nije imala snage da izdrži pritisak i očekivanja javnosti.
Premda su njeni filmovi najčešće bili komercijalni, ali ne i kritički hitovi, Monro je bila jedna od najvećih filmskih zvezda pedesetih godina 20. veka. Najpoznatija je po ulogama u komedijama Muškarci više vole plavuše, Kako se udati za milionera, Princ i igračica i Majmunska posla. Vrhuncem u njenoj karijeri se smatra film Neki to vole vruće, za koji je dobila Zlatni globus za najbolju glavnu glumicu. Iako je bila poznata po svojim komičarskim sposobnostima, pred kraj karijere okrenula se ozbiljnijim ulogama.
Njena smrt bila je predmet raznih spekulacija i teorija zavere. Postoje indicije da je ubijena zbog ljubavne afere sa američkim predsednikom Džonom Kenedijem, da se iz nehata otrovala prekomernim uzimanjem lekova ili da je sebi smišljeno oduzela život, rešivši da okonča sa neprestanim razočaranjima u karijeri i ljubavnom životu. Merilin je vrlo teško padalo što su joj celog života dodeljivane uloge naivnih i praznoglavih plavuša, i devojaka željnih novca, zbog čega, kako je mislila, nije mogla da pokaže svoje glumačke vrednosti. Ipak, Američki filmski institut je njen potencijal prepoznao smestivši je na šesto mesto na listi deset najvećih glumica svih vremena. Merilin Monro je bila kulturna, modna i gej ikona, i jedan od najvećih seks simbola 20. veka.
Poslednji poznati snimak preminule glumice nastao je na plaži u Santa Moniki i na njemu Merilin pozira pomenutom fotografu. Snimak je potpuno privatan, a javnosti je postao poznat sasvim slučajno. Napravili su ga prolaznici koji su posmatrali fotografisanje.
Baris je kasnije ispričao da joj je raspoloženje variralo od histeričnog smejanja do bezrazložnih suza. Bila je rasejana i nije obraćala pažnju na ono što su joj govorili prolaznici. Na slikama je izgledala drugačije, ogrnuta u veliki beli peškir, imala je širok osmeh na licu.
Posle vesti o njenoj smrti, slike su čuvane u tajnosti, a knjiga i fotografije nisu objavljene narednih 25 godina.
U ranim jutarnjim časovima, kako beživotno leži na krevetu, pronašao ju je njen psihijatar Ralf Grinson. Njena kućna pomoćnica Eunis Marej osetila je da nešto nije u redu. Videla je svetlo ispod vrata, ali nije mogla da uđe u sobu. Na sahrani najslavnije plavuše onog doba prisustvovali su samo njeni najbliži dok su stotine radoznalih posmatrača bili okupljeni oko groblja.
Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.