Podeli
Foto: Arhiva/Ivan Dinić/Nova S

Jedan od najvećih izazova u Srbiji danas, kada su u pitanju novinari i slobodni umetnici - bilo da se radi o pevačima ili glumcima - jeste cenzura koju sprovodi aktuelna politička partija na vlasti. Tokom godina, bili smo svedoci brojnih malverzacija, ucena, pretnji i "skidanja sa programa" popularnih i priznatih novinara i umetnika koji u datom trenutku nisu bili politički podobni i "nisu držali jezik za zube".

Pre nego je prešla na telviziju Nova S, u aprilu 2019., navršilo se četiri godine od kako je prestala da se emituje jedna od kultnih emisija “Utisak nedelje” u kojoj je svake nedelje od 21 čas autorka Olja Bećković sa gostima razgovarala o događajima koji su obeležili proteklu nedelju.

PROČITAJTE JOŠ

Emisija je prvobitno počela da se prikazuje na Studiu B od 1991. godine, sve do 2002. godine kada se seli na B92 na kojoj se emitovala sve do njenog gašenja 2014. godine.

Problem sa „Utiskom nedelje“ nastao je kada je uredništvo medijske kuće B92 predložio Olji Bećković da emisiju sa nacionalne frekvencije ove televizije premesti na kablovski kanal “B92 info” koji pokriva 60 odsto Srbije.

Tome su se od početka protivili autorka Olja Bećković, ali i glavni i odgovorni urednik informativnog programa B92 Veran Matić, koji su smatrali da je prelazak emisije na kablovski kanal degradacija „Utiska nedelje“ što je za njih bilo neprihvatljivo.

“’Utisak’ nije odložen do daljnjeg, nego je zabranjen i ja nisam odbila dogovor, nego sam odbila ultimatum. Ja sam ucenjena da je jedini način da nastavim da radim svoju emisiju po važećem ugovoru do marta da prethodno potpišem da u novembru prelazim na Info kanal B92”, rekla je tada Olja Bećković.

Ona je od početka kao jedinog odgovornog za ukidanje emisije navodila tadašnjeg premijera, a sadašnjeg predsednika Srbije Aleksandra Vučića ističući u više navrata da je njena emisija preživela vreme Miloševića, Koštunice, Tadića, ali vreme Aleksadra Vučića ipak nije.

Voditelj Ivan Ivanović, pre prelaska na Nova S, imao je sličan problem – poslednja epizoda njegove emisije “Veče sa Ivanom Ivanovićem” bila je ukinuta.

“Novi vlasnik TV Prva, skinuo je sa programa večerašnju humanitarnu epizodu, nezadovoljan mojim objašnjenjem odlaska. Ovo je najbolji dokaz da je moja odluka ispravna i da je mrak pao na nac. frekvencije. Po ovome ćemo pamtiti prvi Kopernikusov dan na poslu”, napisao je Ivanović tada na svojim društvenim mrežama.

Svoj odlazak sa Prve opravdao je “moralnim razlozima”, posle promene vlasničke strukture. Zabavni večernji šou je trajao 10 sezona na televiziji sa nacionalnom frekvencijom, čiji je novi vlasnik Srđan Milovanović, bivši suvlasnik Kopernikus mreže.

Voditeljka Tatjana Vojtehovski, nije bila te sreće – njena emisija ukinuta je i dalje, a ona je trenutno bez posla. “Život priča”, koju je godinama vodila na TV Prva, bavila se ozbiljnim temama i raskrinkavanjem vlasti i njihovog uticaja na privatne živote pojedinaca.

“Nepunih mesec dana pošto je Aleksandar Vučić to izgovorio na TV Prva, meni je danas saopšteno da se emisija ‘Život priča’ skida sa programa”, napisala je svojevremeno Vojtehovski na Tviteru.

Estradnjaci nisu bolje prošli – pevačica Jelena Karleuša, zabranjena je u gotovo svim medijima u Srbiji, odakle primat preuzima televizija Pink. Razlog za to su njeni politički stavovi koji se oštro protive vladavini Aleksandra Vučića, o čemu je Nova.rs već pisala.

Postoji i nezvanična informacija da je pevačica Seka Aleksić trenutno takođe zabranjena na Pinku, i to zbog podrške koju je uputila demonstrantima prilikom protesta koji su se prošlog meseca održavali ispred Skupštine u Beogradu.

Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter. 

Komentari

Vaš komentar