Za razliku od prethodnih decenija, kada su fanovi TV serija i filmova nepomično sedeli ispred ekrana televizora i čekali premijere svog omiljenog programa, digitalizacija, striming servisi i generalno novo doba, doneli su specifičan način uživanja u filmskoj i serijskoj umetnosti - bindžovanje.
Fenomen bindžovanja je poslednjih nekoliko godina poprimio dimenzije epidemije, čak i u Srbiji. Više nije potrebno da „zakucani“ sedite ispred televizora i čekate novu epizodu omiljene serije. Sve što je potrebno je da se „prikačite“ na određeni striming servis i da tokom vikenda u dahu pogledate celu sezonu serije koja vam odgovara. Tome su znatno doprineli servisi poput Netfliksa, HBO GO-a, ali i EON-a.
Fenomen bindžovanja je nov, pa se o njegovim efektima zapravo ne zna mnogo. Koliko ljudi vi znate koje kad god sretnete prepričavaju omiljene likove i epizode iz serije? Dakle, postaje ozbiljno.
Danas 70 odsto američke populacije bindžuje, a prosek je pet epizoda u nizu, pokazalo je jedno istraživanje. Ni Srbija ne zaostaje za Amerikom, samo se kod nas ovakve vrste istraživanja rade veoma retko, pa do realnih rezultata, koji bi nas verovatno iznenadili, ne možemo da dođemo.
Ipak, prema podacima kopanije United Media, više od 3.000 ljudi je samo za dan odlučilo da na EON-u bindžuje novu seriju „Aleksandar od Jugoslavije“, po istoimenom romanu Vuka Draškovića, a u režiji Zdravka Šotre. To pokazuje podatak o aktivaciji serije na zvaničnom sajtu EON-a, a koje su omogućili SBB i kompanija United Media.
Bindžovanje domaćih serija počelo je sa drugom sezonom „Senki nad Balkanom“ Dragana Bjeligrlića a novitet na domaće tržište uveli su SBB i United Media. Veliko interesovanje građana za ovakav način gledanja potvrđen je i kroz naredne serije koje su bile dostupne za gledanje odmah, poput „Ubica mog oca“ i „Vikenda sa ćaletom“, takođe preko EON platforme.
Čak i veliki svetski striming giganti, poput Netfliksa ili HBO GO-a, imaju podatke koji prikazuju najgledanije serije u Srbiji na ovim platformama. Tako je krajem oktobra prošle godine objavljen podatak da su Srbi tada najviše bindžovali seriju „Ratched“, na Netfliksu, a da je HBO favorit bila serija „Slom“, ili „The Undoing“ sa Nikol Kidman.
Kada je reč o samom fenomenu bindžovanja, nevezano za državu, afiniteti su drugačiji i u zavisnosti od toga ko bindžuje. Tako su pojedina istraživanja pokazala da milenijalci više strimuju nego što gledaju TV, a kada pređu na televizor, u proseku rade još četiri stvari istovremeno.
Aleksandar od Jugoslavije
Serija, koja će imati 15 epizoda, snimljena je u produkciji United Media. Svi gledaoci od 12. marta imaju prilike da preko EON-a gledaju celu seriju. Popularno “bindžovanje” dostupno je odmah preko EON TV i putem bilo kog interneta u Srbiji putem EON mobilne ili EON smart aplikacije.
SBB korisnici sve epizode serije „Aleksandar od Jugoslavije„, odjednom mogu da gledaju u Video klubu preko EON, D3 ili Total TV platformi, aktiviranjem usluge za samo 990 dinara preko MojSBB portala, u SBB prodajnom mestu ili pozivom Kontakt centra.
Sve epizode serije „Aleksandar od Jugoslavije“ dostupne su i onima koji nisu SBB korisnici preko bilo kog interneta u Srbiji, putem EON mobilne, EON Smart TV aplikacije i na eon.tv. Uslugu možete platiti online ili slanjem SMS poruke KRALJ na 3355 sa Telenor ili Vip mreže.
Aktiviranjem ove usluge, oni koji nisu SBB korisnici dobijaju promotivno sadržaj EON Porodičnog paketa narednih 30 dana.
Cela sezona serije dostupna je za gledanje 30 dana od trenutka aktiviranja usluge.
Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.