Dok traje potraga za podmornicom kod olupina Titanika, bivši televizijski novinar Majkl Gilen ispričao je svoje zastrašujuće iskustvo kada je 2000. godine "zamalo umro" u podmornici koja se zaglavila kod spornih olupina.
Snimci koje je podelio Gilen pokazuju da da je njegovo plovilo iznenada zahvatila snažna podvodna struja koja ga je gurnula prema 20 tona teškim propelerima Titanika. Nakon što se zaglavila ispod krme, posada je pokušala da se izvuče.
Iako je ta avantura imala srećan kraj, Gilen je rekao da je mislio da će umreti, jer se podmornica velikom brzinom išla ka propeleru.
„Kasnije sam saznao da je našu podmornicu povukla struja, a delić sekunde kasnije, ‘Mir 1’ je udario u propeler Titanika. Osetio sam šok od sudara. Zarđale krhotine su se srušile na našu podmornicu, zaklanjajući mi pogled kroz otvor“, napisao je Gilen u svojoj knjizi, 2021. godine „Believing is Seeing“.
Gilen je rekao da je ekipa pola sata pokušavala da se izvuče i da je tad mislio da neće uspeti da pobegnu.
Prema najnovijim informacijama, stručnjaci su potvrdili da je podmornica koja je juče nestala kod Titanika poslala signal za pomoć.
Doktor Sajmon Boksal sa Univerziteta u Sautemptonu rekao je da ima značajne informacije koje ukazuju da je podmornica tražila pomoć, ali da je u tim uslovima komunikacija izuzetno ograničena.
Podmornica je nestala u nedelju, a u njoj je bilo petoro ljudi. Među njima su britanski milijarder Hamiš Harding, jedan od najbogatijih ljudi Pakistana Šahzada Davud (48) i njegov sin Sulejman Davud (19).
Podmornica je napravljena od karbonskih vlakana debljine 12 centimetara, pokrivena kupolom od titanijuma na svakom kraju. Kako bi se kretale, „Titan“ podmornice se oslanjaju se na poruke sa matičnog broda, koji ima daje smer kretanja.
Spasioci saopštili da je podmornica mogla da se zaglavi u olupini Titanika koji je oko 600 kilometara od Njufaundlenda u Kanadi. Takođe, oni strahuju da je plovilo previše duboko da bi se podmornica spasila sa posadom i da je jedini način spasavanja korišćenje vozila na daljinsko upravljanje. Podmornica komunicira sa matičnim brodom slanjem „pinga“ na svakih 15 minuta.
BONUS VIDEO Brod koji je potonuo na svom prvom i jedinom putovanju