Foto:Grafika:Slađana Đermanović/EPA-EFE/MAXAR TECHNOLOGIES

Ogromni, 400 metara dug i 220.000 tona težak teretni brod Ever Given konačno je "odglavljen" sa obala Sueckog kanala i zvaničnici očekuju da će ova, vrlo prometna saobraćajnica, ubrzo ponovo biti u funkciji. Gubici od višednevne blokade Kanala mere se u milijardama dolara, a više stotina brodova natovarenih najraznovrsnijom robom čeka sa obe strane kanala da nastave svoj put.

Pročitajte još:

Uz zvuke sirena i povike „Bog je velik“, grdosija je konačno popustila. Egipatski i međunarodni spasilački timovi uspešno su odglavili brod koji je šest dana bio preprečen u Sueckom kanalu, zadržavajući protok robe vredne milijarde dolara. Inženjeri koji su upozoravali da je pramac broda i dalje zaglavljen u obali kanala  uspeli su da konačno, sa visokom plimom odglave iz gline na obali Kanala i postave ga na sredinu.

Ogroman broj brodova i bagera radio je punom parom tokom vikenda, prkoseći vetru i plimi i radeći do duboko u noć, da ukloni hiljade kubnih metara peska u koji se Ever Given ukopao i oslobodi ga.

Na jutros objavljenim snimcima vidi se zadnji deo broda kako se vraća na sredinu kanala probudivši nadu da će gotovo nedelju dana duga blokada zbog koje je skočila cena nafte i prevoza, konačno biti gotova.

Osama Rabie, šef Vlasti Sueckog kanala (SCA) potvrdio je da je brod delimično porinut posle uspešnih „povuci-potegni manevara“ i 80 odsto postavljen u odgovarajući položaj na centru kanala.

Foto:Grafika:Slađana Đermanović/EPA-EFE/MAXAR TECHNOLOGIES

Tokom noći, više bagera i tegljača usisalo je 27.000 kubnih metara peska i mulja oko broda, dok je remorker Karlo Magno jutros stigao i prodružio se spasilačkim naporima koji su uspešno privedeni kraju tokom popodneva.

Iako je brod trenutno u vrlo ranjivoj poziciji, japanska kompanija Šoei Kisen Kaiša, koja je vlasnik broda, tvrdi da su motori plovila ispravni i da će brod moći da nastavi putovanje kao da se ništa nije dogodilo.

Pomeranje u 3 koraka:

1.

Grafika:Slađana Đermanović

 

2.

Grafika:Slađana Đermanović

 

3. 

Grafika:Slađana Đermanović

 

Za sada se ne zna da li će teretnjak koji je u Evropu dovozio robu iz Azije otići pravo do krajnjeg odredišta – Roterdama ili će morati da svrati u drugu luku na popravku.

Zvaničnik kanala, koji je tražio da ostane anoniman, rekao je da je tim na tlu počeo tehničke provere i da motor radi. U međuvremenu, agencija Rojters je prenela da su ispod pramca broda pronađene ogromne količine kamenja koje je noćas uspešno sklonjeno.

SCA navodi i da najmanje 369 brodova čeka sa obe strane Kanala, dok su mnogi preusmereni na Rt Dobre nade na jugu Afrike čime im je put produžen za još 9000 kilometara, odnosno nedelju dana duže.

BONUS VIDEO:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar