Kompanije na tržištima e-trgovine i online oglašavanja mnogo brže će se oporaviti u odnosu na npr. kompanije iz turističkog sektora.
Iako je kraj krize s koronavirusom daleko, neki medijski naslovi u poslednje vrijeme daju nam nadu, nadamo se ne lažnu, da epidemija ipak polako usporava. Bez obzira na to koliko će kriza još potrajati, jednom kada se završi, mnogo toga više neće biti isto, a njene posledice neće preživeti brojne male, ali i velike kompanije širom sveta, preneo je CNBC.
Analitičari Morgan Stenlija objavili su rezultate istraživanja o kompanijama koje će se brže oporaviti nakon krize i u čije deonice preporučuju investiranje, a nabrojali su i firme za koje veruju da će se značajno teže oporaviti od koronakrize.
Jedna od kompanija čije bi poslovanje brzo moglo da se normalizuje je Amazon – izolacija i ostanak kod kuće mnoge su naterali na korišćenje online kupovine i te će navike mnogo ljudi zadržati i u budućnosti. Kako je Amazon kralj e-trgovine, jasno je zašto će profitirati u toj situaciji. Analitičari smatraju da će korisnici sve više novca, umesto u tradicionalnom načinu kupovine, trošiti putem interneta, što je pozitivna informacija i za kompanije koje se bave dostavom, a koje takođe imaju puno posla u poslednje vrijeme.
Poput Amazona, i Google i Facebook trebalo bi da se brzo oporave jer kada se marketinški budžeti kompanija ponovno povećaju, one će ulagati pozamašne sume u online oglašavanje, od čega će najviše profitirati upravo ova dva internet giganta koja dominiraju tržištem online oglašavanja. Analitičari su palac gore pokazali i za Uber – iako kažu da sama kompanija nije toliko cenjena, njihova usluga će biti posebno korisna i popularna, a kada ponovo budemo mogli da normalno izlazimo napolje, veliki broj ljudi ponovo će koristiti Uber.
Od ostalih kompanija koje su spomenute u izveštaju Morgan Stenlija, treba izdvojiti i još jednu kompaniju iz segmenta e-trgovine – Chevy, koja preko interneta prodaje hranu za životinje, i gejmerske kompanije poput Activision Blizzarda, Take-Two Interactivea, Zynge i Glua.
Među poznatijima čiji će oporavak duže trajati izdvojene su one koje su „jako izložene“ malim i srednjim kompanijama poput Yelpa i Groupona, ali i kompanije iz turističkog sektora poput Expedije i Trivaga.