Telekom Srbija i Yettel Foto:Goran Srdanov/Nova.rs/Shutterstock/Adam Radosavljevic

Češka PPF grupa i kompanija Emirates Telecommunication Group (e&) potpisale su sporazum prema kojem će e& steći udeo od 50 odsto plus jednu akciju u imovini PPF Telekom grupe u Srbiji, Bugarskoj, Mađarskoj i Slovačkoj. U sastavu PPF Telekom grupe se nalazi i Yettel u Srbiji. Izvršni direktor e& grupe Hatem Dovidar objasnio je zašto je odlučio da se udruži sa PPF grupom.

Dovidar je rekao da se osnovni plan bio da e& globalno proširi i da bi to uspelo, potrebno je bilo uraditi dve stvari.

„Jedan je bio da se proširimo na tehnološku oblast, što smo i radili, ali morali smo da se proširimo izvan Bliskog istoka – regiona Afrike gde smo vodeća sila. Istraživali smo gde bi nam odgovaralo da investiramo i shvatili smo da je za to najbolja centralno-istočna Evropa – tržišta koja rastu i tako stvaraju čvrstu osnovu stabilnosti“, kazao je Dovidar za CNBC.

Ove grupe dogovorile su se da posluju u Bugarskoj, Mađarskoj, Srbiji i Slovačkoj. U sastavu PPF Telekom grupe nalazi se i Yettel u Srbiji.

„To su tržišta koja su povezana sa Evropom – tri od njih su deo EU. Većina su vodeća na tržištu, što je dobra mogućnost da nastavimo da investiramo i razvijamo tržište, a pošto imamo partnera, ne moramo sami da idemo i otkrivamo ovaj deo sveta“, kazao je izvršni direktor.

„PPF grupa, koja takođe ulaže u mnoge druge industrije, nastaviće da bude naš partner koji će nam pomoći na ovim tržištima, a zajedno ćemo videti i kako da se dalje proširimo u regionu“, dodao je Dovidar.

Upitan da li je više od dve milijarde evra, koliko je uloženo u ovaj projekat za Evropu, velika cifra, Dovidar smatra da je „sklopljeni posao fer za obe strane“.

„Verujemo da je ovo fer posao, a takođe imamo i mnoštvo savetnika koji su radili sa nama kako bismo bili sigurni da je i ono što dobijamo i ono što plaćamo fer. Ne smatramo da je ovo skup dogovor, već da je veoma pošten za obe strane. Na duži rok svakako očekujemo pozitivan efekat“, kazao je Dovidar.

Slamanje SBB i druge kontroverze

Inače, poslovanje „Telenora“, odnosno „Yettela“ u Srbiji obeležile su i pojedine kontroverze o kojima je Nova.rs pisala. Najpre, N1 je još u januaru 2021. godine objavio siže planova koje „Telekom“ želi da realizuje kroz partnerstvo sa tadašnjim „Telenorom“. U zaključku dokumenta jasno se navodi: “ Saradnja sa „Telenorom“ ima velike benefite u povećanju prihoda, korisnika i konačnom slamanju SBB, te takav ugovor predlažemo da se usvoji“.

Ovu strategiju, koja je ključni cilj ugovora sa Telenorom, je osmislio i u obrazloženju Upravnom odboru Telekoma predočio tadašnji koordinator za internet i multimedije državne kompanije, a sadašnji generalni direktor, Vladimir Lučić.

U sklopu te akcije, „Yettel“ se čak – najkasnije od novembra 2022. godine – pridružio stalnoj kampanji „Telekoma“, koji od ranije nudi netržišne uslove za raskid ugovora sa SBB-om. „Yettel“ je tako, posredstvom kontakt centra Venditel, građanima počeo da nudi povoljnu pretplatu i preuzimanje troškova raskida ugovora sa SBB.

„U pitanju su slučajevi nelojalne konkurencije, koji su sve učestaliji. Niko ne kaže da konkurencija nije zdrava, dobro je da se na tržištu nadmeću razni operateri, to je dobro za korisnike, oni trljaju ruke dobiće usluge boljeg kvaliteta po nižoj ceni, ali nisu dobri slučajevi nelojalne konkurencije“, govorio je svojevremeno Jovan Zečević, direktor pravne službe SBB.

U međuvremenu, „Yettel“ je tužio „United grupu“ pred privrednim sudom zbog izveštavanja medija iz „United media“ o ovim dogovorima. Taj proces su, prvostepeno, izgubili prošle godine.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar