Foto: EPA-EFE/SEDAT SUNA

Verovatno niste svesni da dok gledate omiljenu seriju na Netfliksu ili slušate muziku na Jutjubu učestvujete u zagađenju planete. Naime, sve ove striming platforme zahtevaju električnu energiju koja se u najvećem broju slučajeva proizvodi emitovanjem ugljenika. Pa je tako emisija ugljenika prozivedena gledanjem top 10 Netfliksovih serija ekvivalentna onoj koju emituje automobil prilikom dugih vožnji.

Pročitajte još:

„Čudno, uticaj na životnu sredinu je relativno novo pitanje industriji striminga“, kaže Dom Robinson, osnivač Zelenog strimovanja, novonastalog tela koje ima za cilj da se pozabavi energetskim uticajem ovog sektora, piše Gardijan.

“Ljudi pričaju o uskim grlima u internet saobraćaju izazvanim sve većom potražnjom za servisima striminga i igara, ali se zapravo radi o rastućoj potražnji za napajanjem“, dodaje.

Netfliks je procenio da jedan sat striminga od strane jednog korisnika na platformi proizvodi „znatno ispod“ 100 grama ekvivalenta ugljen-dioksida. Tačnije, Karbon Trust kaže da je evropski prosek 55 do 56 grama ugljenika za svaki sat strimovanja videa. To je ekvivalentno vožnji oko 300 metara automobilom.

Ova platforma je nedavno dala uvid u ukupan broj pregledanih sati svojih najpopularnijih hitova. U njemu je objavljeno da je 10 najpopularnijih ostvarenja gledano više od šest milijardi sati.

Ovo je jednako oko milijardi kilometara što je relacija između Zemlje i Saturna.

Foto: Shutterstock/Kaspars Grinvalds

Što se tiče Jutjuba, izveštaj istraživača sa Univerziteta Bristol zasnovan na procenama korišćenja sajta za strimovanje u 2016. godini, izračunao je da gledanje snimaka na sajtu za strimovanje proizvodi više od 11 miliona tona ugljenika godišnje. S obzirom na to da je Jutjub te godine imao 1,4 milijarde korisnika, a sada ima više od 2,4 milijarde, sigurno emituje znatno veću količinu ugljenika.

Ranije ove godine, Netfliks je najavio da ima cilj da do kraja 2022. postigne nultu emisiju gasova sa efektom staklene bašte.

Robinson kaže da takve strategije moraju uključivati ​​veliko smanjenje emisija, a ne samo ulaganje u zelene projekte ako žele postići neutralnost ugljenika.

Rast internet saobraćaja je bio ogroman u poslednjih nekoliko godina, pri čemu je čak 80 odsto kapaciteta podataka zauzuzimaju platforme poput Netfliksa, Jutjuba i Fejsbuka.

Britanski medijski regulator Ofkom procenio je da je ukupna potrošnja videa porasla sa četiri sata i 50 minuta dnevno na pet sati i 40 minuta prošle godine, jer je nacija bila kod kuće, a gledanje televizije i snimljenih emisija činilo je skoro 60 odsto svakog njihovog dana.

BONUS VIDEO: Treba li da nas plaši gledanost serije Squid Game

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagrams

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare