Foto: Robert Daly / Caia Image / Profimedia

Fejsbuk je upravo objavio da će zaposliti 10.000 ljudi u Evropi kako bi razvio "metaverzum", koncept koji mnogi vide kao budućnost interneta. Zapravo, reč je o virtuelnoj stvarnosti u kojoj bismo uskoro svi mogli da živimo.

Pročitajte još:

Umesto da se sedite za kompjuterom, u metaverzumu možete koristiti slušalice sa mikrofonom i potpuno utonete u digitalni svet. U virtuelnoj stvarnosti moći će da se radi praktično sve – odlazi na posao, koncerte, bioskopske, druži sa prijateljima, piše BBC.

Zašto je to odjednom velika stvar?

Priče o digitalnim svetovima i proširenoj stvarnosti pojavljuju se svakih nekoliko godina, ali se obično brzo utišaju.

Međutim, sada se javilo ogromno interesovanje za metaverzu među bogatim investitorima i velikim tehnološkim kompanijama, i niko ne želi da ostane bez njega, ako se ispostavi da je ovaj koncept budućnost interneta.

Zašto je Fejsbuk uključen?

Fejsbuk je izgradnju metaverzuma stavio na listu prioriteta. Ipak, uprkos praksi kupovine rivala i stvaranja monopola, Fejsbuk tvrdi da metaverzum „neće preko noći da izgradi jedna kompanija“ i obećao saradnju.

Kompanija je nedavno uložila 50 miliona dolara u finansiranje neprofitnih grupa, kako bi pomogli „odgovornoj izgradnji meta-svemira“.

Ali, postoji mišljenja da će za pravu metaverzalnu ideju biti potrebno još 10 do 15 godina.

Koga još zanima metaverzum?

Tim Svini, šef kompanije Epik Gejms koja proizvodi Fortjun (onlajn igre), dugo je govorio o svojim težnjama prema metaverzumu.

Poslednjih godina proširio je svoju ponudu, praveći onlajn koncerte u video igrama, nudeći brendiranu odeću avatarima i još mnogo toga u digitalnom svetu.

I druge igre su sve bliže ideji metaverzuma. Uniti, 3D razvojna platforma, ulaže u „digitalne blizance“, tačnije digitalne kopije stvarnog sveta, a grafička kompanija Nvidia gradi „Omniverse“, koji opisuje kao platformu za povezivanje 3D virtuelnih svetova.

Da li se radi samo o igrama?

Iako postoji mnogo ideja o tome šta bi mogao biti metaverzum, većina vizija društvenu ljudsku interakciju vidi kao jezgro definicije.

Fejsbuk je, na primer, eksperimentisao sa aplikacijom za virtuelne sastanke na platformi Vorkplejs i društvenim prostorom pod nazivom Horizons, koji koristi virtuelne sisteme avatara.

Još jedna aplikacija, VRČet, u potpunosti je usredsređena na druženje na mreži i ćaskanje, bez ikakvog cilja ili svrhe osim istraživanja okruženja i upoznavanja ljudi.

BONUS VIDEO: Fejsbuk, Instagram i Vocap: Pali i živci i akcije

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar