Foto: Shutterstock/Vytautas Kielaitis

Nacionalna avio kompanija Montenegro Erlajns od 4. jula obnavlja liniju sa Parizom, a za vikend kreću čarter letovi za jug Italije, a od 1. avgusta najverovatnije i za Izrael, saopštio je izvršni direktor Vlastimir Ristić. On napominje da za sada nema naznaka kada će se obnoviti saobraćaj sa Beogradom.

Ristić, kako prenosi portal RTCG, očekuje da će početi primena Zakona o ulaganju i konsolidaciji koja će obezbediti da domaća avio kompanija otplati dugove za poreze i doprinose prama državi, ali i aerodromima Crne Gore, za šta je potrebno ukupno 60 miliona evra.

„Montenegro Erlajns je pokazao društvenu odgovornost i obnavljenjem linija u složenim uslovima povezao Crnu Goru sa Evropom i svetom“, ocenio je Ristić.

On je najavio da će avioni kompanije opet leteti za Pariz od 4. jula, ali ne svakodnevno, što je bilo uobičajeno u ranijem periodu za letnje mesece jul i avgust.

„Ta odluka je oročena na 14 dana. To znači da epidemiološka situacija kod nas mora ostati u okvirima koje traži EU, da bismo mi nakon te dve nedelje bili u prilici da nastavimo da letimo“, poručio je Ristić.

Ovog vikenda, naveo je, obnoviće se i čarter letovi ka jugu Italije-Bariju i Napulju, te u drugoj polovini jula ka Rimu, ali ne i sa Lisabonom što je ranije bilo planirano. Ugovara se i čarter let za Tel Aviv.

„Imamo ozbiljno interesovanje i realizovaćemo ga, nadamo se, od 1. avgusta. To bi bilo važno za nas, to je dugačka linija što utiče na našu operativnost. Jako je povoljno imati čartere koji su tako daleki, ali i pouzdane partnere“, istakao je Ristić.

Foto: Savo PRELEVIC / AFP / Profimedia

Interes je, naglašava on, i obnavljanje letova ka Rusiji. Optimističan je da bi se to moglo desiti u avgustu, pa produžiti na postsezonu.

„Nije realno očekivati da ćemo sada u špicu sezone uraditi nešto sa Rusijom. Nadam se, međutim, ako nam i vremenske prilike budu išle na ruku da sezonu preselimo na postsezonu i tada sa tog tržišta napravimo rezultat“, konstatovao je prvi čovek MA.

Nema dogovora sa Beogradom

I dalje je na snazi zabrana sletanja aviona Montenegro erlajnsa na beogradski aerodrom. Komunikacije ima i sa Aerodromom Nikola Tesla i sa Er Srbijom, ali napominje Ristić, konkretnog dogovora još nema.

„Ne možemo trčati pred rudu, moramo biti strpljivi, moramo sačekati da se epidemiološka situacija stabilizuje i da onda krenemo sa saobraćajem. Željno ga isčekujemo, jer je to najznačajnija regoionalna linija i za nas i za Er Srbija“, rekao je Ristić.

Foto:Shutterstock/Shchipkova Elena

Za sada, kaže Ristić, letovi su uspostavljeni sa Ljubljanom, Bečom, Frankfurtom, Minhenom, Kopenhagenom, ali nisu profitabilni.

„Tu je negde lou faktor od 30, 45 ili 50 odsto kako na kojoj liniji. I to nije profitabilno, ali mi smo sada u situaciji da budemo društveno odgovorni, pa je profitabilnost na drugom mestu“, konstatovao je izvršni direktor MA.

Gubici i do 90 odsto

Obustava avio saobraćaja pričinila je ozbiljne gubitke u kompaniji i do 90 odsto, iako se u martu delimično radilo. Bilo je i u aprilu, kaže Ristić, letova koje je Vlada platila. Ipak, kako kaže, nedovoljno da se ne nagomilaju gubici.

Za sada je odložena primena Zakona o ulaganju i konsolidaciji nacionalnog avioprevoznika, koji je predvideo ulaganje države od 155 miliona za šest godina. Ristić se nada da će, kako kaže, zakon brzo primeniti i da će taj novac sanirati obaveze za poreze i doprinose, ali i dug prema Aerodromima Crne Gore.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare