Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

Zanosna crvenokosa Hrvatica, Ana Karamarko, bivša žena nekadašnjeg potpredsednika vlade Tomislava Karamarka, bila je, zajedno sa kompletnom porodicom, u žiži javnosti 2016. godine tokom afere "Konsultantkinja". Proteklih godina povukla se iz javnog života, a od jutros je Ana, ponovo žena o kojoj bruji cela Hrvatska, nakon što je, zbog brojnih malverzacija, uhapšena sa još 30 ljudi iz njene kompanije.

Supruga bivšeg šefa HDZ-a Tomislava Karamarka, uhapšena je u akciji USKOK-a koji su jutros upali u sedište njene kompanije „Drimia“. Sumnja se da je ova kompanija od početka 2017. do kraja 2019. godine naplaćivala nepostojeće usluge preko lažnih faktura, a osim Karamarko uhapšeno je još tridesetak osoba, piše Index.hr.

Prodavala je oglase

Ana Karamarko završila je Filozofski fakultet u Zagrebu, a nakon toga radila je u grupaciji EPH Ninoslava Pavića gde je bila direktorka marketinga. Posao Ane Karamarko, tada Šarić, svodio se uglavnom na prodaju oglasnog prostora u novinama u vlasništvu EPH, i to Jutarnjeg lista, Globusa i ostalih. Početak veze sa Tomislavom Karamarkom poklapa se sa datumom odlaska iz EPH i odlukom za odlazak u preduzetničke vode.

Kompanija „Drimia“ sa sloganom „Samo je san stvarnost“ pokrenuta je 2012. godine upravo kada je i Karamarko postao šef HDZ-a. Te godine imali su prihode u visini od 1,7 miliona kuna i samo jednu zaposlenu osobu. Reč je o prilično neverovatnom poslovnom rezultatu. Koliko je to senzacionalan uspeh svedoče i podaci konkurencije. Na primer, kompanija Manjgura Krešimira Macana osnovana je 1997., a imala je te godine 2,7 miliona kuna prihoda sa osam puta više ljudi. Hauska i Partner 5,7 miliona kuna sa 12 zaposlenih, kao i Madison Consulting, a jedan od lidera u toj branši Milenium promocija imala je 9,2 miliona kuna.

Foto: Patrik Macek/PIXSELL

„Činčile su zakon“

„Platite kafu stihom“, „Oživi me“, „Činčile su zakon“, „Hrvatska kuća srca“ – samo su neke od vidljivih kampanja koje je radila kompanija Drimia u vlasništvu Ane Karamarko u prve dve godine. Naime, „mala boutique agencija“, kako je svojevremeno Karamarko opisala svoju kompaniju, većinom se bavila zabavnim promocijama, frizerskim salonima i borbom za prava životinja.

Međutim, onda je buknula afera „Konsultantkinja“. Josip Petrović, lobista mađarskog MOL-a i dobar prijatelj tada aktualnog potpredsednika vlade Tomislava Karamarka, preko svoje kompanije Peritus gotovo pune dve godine plaćao je usluge savetovanja Drimiji. Za usluge savetovanja i medijskih analiza na energetskom tržištu plaćao je 2.500 evra mesečno, a ugovor je trajao tri godine i 11 meseci. Do danas je ostalo nejasno kako je ta mala kompanija mogla dobiti ozbiljan ugovor o praćenju energetskog tržišta vredan pola miliona kuna, a da glavna referenca nije njen suprug, šef HDZ-a Tomislav Karamarko.

U 2015. Karamarko je osnovala „Opium“ iza kojeg se krije običan frizerski salon, da bi na kraju otvorila i salon za kućne ljubimce.

Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Kako je pala vlada Tihomira Oreškovića

Vratimo se na aferu Konsultantkinja. Naime, Karamarko je prijavljen Povereništvu za odlučivanje o sukobu interesa koje je 15. juna 2016. ustanovilo da je Tomislav Karamarko kao potpredsednik vlade bio u sukobu interesa. Sporno je bilo što je Karamarko iznosio lične stavove i predloge u kojima se zalagao za povlačenje Hrvatske iz arbitražnih postupaka sa MOL-om. Bio je to povod za raspad vlade na čelu s Tihomirom Oreškovićem i za nove izbore. Karamarko je odlučio da se povuče, a na čelo HDZ-a došao je Andrej Plenković.

Pročitajte još:

Konsultantkinja u Tajmsu

Ova afera uzdrmala je Vladu u Zagrebu, kao nikad u istoriji, pa je opozicija pokrenula izjašnjavanje o nepoverenju šefu HDZ-a. Ta priča se našla čak i na prvoj stranici uglednog američkog „Njujork tajmsa.“ Naime, Njujork tajms naveo je tada da je Komisija za odlučivanje o sprečavanju sukoba interesa pokrenula postupak o mogućem sukobu interesa u poslovnoj saradnji Karamarkove supruge Ane Karamarko i lobiste MOL-a, Josipa Petrovića.

Foto: Marko Prpic/PIXSELL

Objavljena je i informacija nedeljnika Nacional, koji je razotkrio tu aferu, a prema kojoj je Karamarkova supruga kroz tu saradnju ostvarila prihode od 60.000 evra, kao i da je ta saradnja okončana 2015.

Tajms objašnjava da je Petrović lobista MOL-a, koji je najveći deoničar hrvatske energetske kompanije „Ina“. Posle MOL-a, najveći deoničar „Ine“ je Republika Hrvatska, a list piše kako su Hrvatska i „Ina“ u sporu, koji rešava arbitražni sud.

Povereništvo je u odluci donesenoj 15. juna 2016. godine ustanovilo da je Tomislav Karamarko kao potpredsednik vlade bio u sukobu interesa i povredio načela delovanja u obavljanju dužnosti zbog poslova kompanije Drimia u vlasništvu njegove supruge Ane Karamarko sa kompanijom lobista MOL-a, Josipa Petrovića.

Karamarko na reviji

Dve godine posle afere Ana Karamarko nije se pojhavljivala u javnosti sve do 2018., kada su je primetili u muzeju Mimara gde je održana modna revija „Kreirano srcem“ u organizaciji Ministarstva turizma.

Osim što su se tada na pisti našle brojne poznate dame iz javnog života i u prvim redovima na reviji bilo je poznatih lica, a među njima se isticala i Ana Karamarko.

Tek godinu dana kasnije 2019. godine, viđena je ponovo, ovog puta u šetnji s ćerkom Katarinom na Tomislavovom trgu u Zagrebu.

Inače, prema njenim objavama na društvenim mrežama, najviše vremena provodi sa ćerkom koju su ona i Tomislav Karamarko dobili 2015. godine.

Komentari

Svi komentari (7)