Foto: Beoinfo, Goran Srdanov, Vesna Lalić/Nova.rs

Iako smo bili na korak od raskida ugovora između “Kentkarta” i Grada Beograda, po svemu sudeći, dogovor za sada nije “na vidiku”. Naprotiv, poslednji sastanak rukovodstva Grada i predstavnika turske firme protekao je veoma burno, uz nekoliko komentara koji se mogu protumačiti i kao pretnje prema turskoj firmi.

Kako Nova saznaje, nedavno je održan sastanak između predstavnika Grada Beograda i turske firme “Kentkart”, koja je do sada vodila proces naplate karata I održavanje sistema javnog prevoza. Sastanak na kome je trebalo da se dogovore detalji sporazumnog raskida ugovora nije završen pozitivno, naprotiv.

Naši izvori napominju da je sastanak protekao u veoma burnoj i tenzičnoj atmosferi, te da je turskoj firmi upućeno nekoliko opasnih komentara.

„Turskoj firmi sugerisano je da neće baš biti dobro po njih ukoliko ne prihvate sporazumni raskid ugovora. Njihovi predstavnici su bili šokirani takvim narativom, zbog čega je svima bilo jasno da sastanak ne može da se završi pozitivno na obostrano zadovoljstvo”, rekao je izvor Nove.

Pored toga, naš izvor navodi da sastanku nije prisustvovao gradonačelnik Aleksandar Šapić, ali je bio njegov šef kabineta Nenad Milanović. Upravo je Milanović bio na skupu gde su građanima koji su protestovali ispred vile Aleksandra Šapića počupani kablovi kako ne bi mogli da se obrate.

Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Direktor Centra za lokalnu samoupravu (CLS) Nikola Jovanović rekao je za Novu da je u interesu Beograđana da se Grad i Kentkart dogovore da se sporazumno raskine ugovor.

“Ja želim da verujem da je Šapić imao dobru nameru, ali deluje mi da je sve urađeno nespretno i populistički, a da ćemo svi plaćati cenu ovog sukoba. Prvo, nije trebalo objavljivati da je ugovor sporazumno raskinut, dok se to zaista nije desilo. Drugo, nije trebalo formirati novo javno preduzeće koje mnogo košta, dok se nije izašlo iz aktuelne situacije. Treće, nije trebalo uskraćivati podršku komunalne milicije kontrolorima, što je očigledno bio vid pritiska na Kenkart”, ističe za Novu Jovanović.

Nikola Jovanović Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Naglašava da se u pregovorima ne treba se oslanjati na silu i pritiske, jer ne prolazi to kod ozbiljnih ljudi.

“Ukoliko posle svega Grad bude prinuđen da plaća penale, predlažem da to plate iz svog džepa ljudi koji su to radili u naše ime. Nadam se da do penale neće doći i to treba izbeci po svaku cenu”, zaključuje Jovanović.

Podsetimo, pitanje raskida ugovora sa “Kentkartom” jedna je od glavnih tema u Beogradu, imajući u vidu na sagu koja traje od septembra meseca. Tada je gradonačelnik Šapić najavio da će biti raskinut ugovor sa Kentkartom i da će Grad Beograd preuzeti naplatu karatu. Neposredno nakon toga osnovano je i novo javno preduzeće za naplatu karata, što je bila ideja prvog čoveka Beograda.

Šapić je u septembru bio jasan – biće raskinut ugovor, ali će Grad platiti penale. Nakon nekoliko meseci zatišja, na sajtu Nove ekonomije objavljeno je da JKP „Naplata prevozne usluge“ koje je namenski osnovano u septembru, planira da firmi „Kentkart“ dodeli ugovor za eksploataciju i održavanje za naplatu karata.

Time je demantovano da će biti raskinut ugovor, ali je na Skupštini Grada u februaru doneta odluakd a se raskine ugovor. Šapić je poručio da su mediji požurili da objave da je propao njegov plan I da on ostaje dosledan, te da će biti raskinut ugovor.

Iako je usvojena odluka da se ugovor raskine, do trenutka objavljivanja teksta nije raskinut. Naprotiv, iz firme “Kentkart” u nekoliko navrata su govorili da pod ovakvim uslovima neće biti sporazumnog raskida ugovora. Alternativa je jednostrani raskid ugovor od Grada, ali to onda povlači višemilionske odštete za tursku firmu. To je opcija koja niije u interesu ni Gradu, ni Šapiću, ali ni Beograđanima.

Bonus video: Šapićeve pristalice otkidaju kablove na ozvučenju vlasnika splavova

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare