Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Tokom kampanje pred junske izbore u Srbiji, u programima RTV emitera su najzastupljeniji bili funkcioneri, a ne izborne liste, pokazuje izveštaj Službe za nadzor i analizu Regulatornog tela za elektronske medije (REM). Sa 170 sati najzastupljeniji je bio predsednik Srbije i nosilac liste Srpske napredne stranke (SNS) Aleksandar Vučić, dok je izbornoj listi SNS-a posvećeno 68 sati i devet minuta programa.

Udruženje novinara Srbije (UNS) je prenelo da je 12 emitera koji su bili u fokusu REM-a, posvetilo 367 sati i 27 minuta svog programa funkcionerima, dok su na izborne liste utrošili 344 sata i 24 minuta.

Iza njega je premijerka Ana Brnabić sa 33 sata i 45 minuta učešća na svim programima.

Najuravnoteženiji predizborni program imala je Radio-Televizija Srbije, na kojoj je listi SNS pripalo oko osam odsto ukupnog predizbornog programa, dok su se liste Socijalističke partije Srbije (SPS), Srpske radikalne stranke (SRS), Ujedinjene demokratske Srbije (UDS) i Metla 2020 imale po šest sati.

Slična je situacija i na Radio-televiziji Vojvodine.

Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

Za predizborni program televizija Pink izdvojila je 50 sati i 45 minuta, a najviše je pred kamerama bila lista „Aleksandar Vučić – za našu decu“, devet sati i 10 minuta.

Toliko vremena zajedno su na istoj televiziji bile prisutne liste SPS, SRS, Metla 2020, UDS.

„Od funkcionera, pred kamerama TV Pink ubedljivo najviše se pojavljivao predsednik Srbije Aleksandar Vučić, u 47 odsto priloga“, navodi se u saopštenju.

Kod drugih komercijalnih televizija, Hepi, B92 i Prva, brojke pokazuju da je najviše prostora dato listi SNS-a.

„Na televizijama s nacionalnom pokrivenošću uglavnom su objavljivane pozitivne informacije o predstavnicima vladajuće koalicije, a negativne mahom o političkoj opciji koja se zalagala za bojkot izbora“, navodi se u izveštaju.

Dodaje se da je kablovska televizija N1 imala pozitivan odnos prema Savezu za Srbiju, a negativan prema predstavnicima vlasti.

Foto: BETAPHOTO/MILAN OBRADOVIC/MO

„Na toj televiziji, na kojoj je emitovano 114 sati predizbornog programa, opozicionom bloku okupljenom oko Saveza za Srbiju, koji nije učestvovao na izborima, posvećeno je 36 sati ukupnog predizbornog vremena, a skoro 12 sati listi „Aleksandar Vučić – za našu decu“. Najzastupljeniji na ovoj televiziji bili su analitičari – čak 77 sati“, navodi se u izveštaju.

Televizija Nova S polovinu od 73 sata predizbornog vremena ustupila je analitičarima, a 11 sati i 35 minuta strankama koje su bojkotovale izbore.

Među učesnicima izbora na toj TV najzastupljenija je bila lista „Sergej Trifunović – pokret slobodnih građana“ sa tri sata i 22 minuta, dok je lista „Aleksandar Vučić – za našu decu“ na ovoj televiziji bila prisutna 50 minuta.

Specijalizovane predizborne emisije, u kojima se predstavljaju sve izborne liste i kandidati, osim u programima javnih medijskih servisa, prikazivane su još samo na televizijama N1 i Pink iako one, kako se navodi, nemaju zakonsku obavezu predstavljanja učesnika izbora na taj način.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare