Transparentnost Srbija sprovela je monitoring transparentnosti izborne kampanje, najviša moguća ocena je pet, a najvišu prosečnu ocenu u izbornom procesu u Srbiji dobila je koalicija okupljena oko Pokreta obnove kraljevine Srbije - 2,5.
Transparentnost se meri u šest oblasti – planirani rashodi kampanje, prisustvo na internetu i planirani troškovi prisustva na internetu, uplate i isplate na posebnom računu za finansiranje kampanje, struktura prihoda, spisak predizbornih događaja i izborni timovi, volonteri i angažovane marketinške agencije.
Prema istraživanju, Ujedinjena demokratska Srbija i lista Socijalističke partije Srbije i Jedinstvene Srbije imaju prosečnu ocenu 1,8, dok Savez vojvođanskih Mađara, Metla 2020, Pokret slobodnih građana, Suverenisti, Jedan od pet miliona, Koalicija za mir i Levijatan imaju ocenu 1,5.
Lista „Aleksandar Vučić za našu decu“, Srpska radikalna stranka i lista Nek maske padnu ocenjene su prosečnom ocenom 1,3, a liste Aleksandra Šapića i Milana Stamatovića sa 1,2.
Preostalih pet lista ima ocenu jedan.
Predstavnik Transparentnosti Srbija Zlatko Minić ukazao je da liste, koje imaju prosečnu ocenu iznad jedan uglavnom samo objavljuju najave svojih aktivnosti.
Kada je reč o listi „Aleksandar Vučić za našu decu“, podaci nisu pronađeni u oblastima planiranje rashoda kampanje, transparentni računi, ovlašćeno lice, izborni timovi i volonteri u kampanji, kao ni u delu prisustvo na internetu i planirani troškovi prisustva na internetu, osim izjave da će se u kampanji koristiti društvene mreže i te oblasti su ocenjene sa jedan.
Lista „Aleksandar Vučić za našu decu“ dobila je ocenu tri u oblasti Spisak predizbornih aktivnosti. Ta lista objavila je u stranačkom glasilu informacije o brojnim aktivnostima funkcionera i volontera lokalnih odbora, a najavljeno je da zbog koronavirusa neće raditi kampanju od vrata do vrata.
Minić je rekao da na sajtu Srpske napredne stranke nisu pronašli spisak donacija za kampanju, ali ni poziv za doniranje.
Kada je reč o listi SPS-JS, ta koalicija ocenjena je jedinicom u oblastima planiranje rashoda kampanje, prisustvo na internetu i planirani troškovi, transparentni računi i ovlašćeno lice, izborni tim i volonteri u kampanji.
Ta koalicija je ocenjena trojkom u oblasti struktura planiranih prihoda jer se na sajtu redovno objavljuju i ažuriraju prilozi za redovan rad, kao i za izbornu kampanju.
Ocenom četiri ocenjena je oblast spisak predizbornih aktivnosti, jer i SPS i JS objavljuju najave i izveštaje sa predizbornih događaja na naslovnoj strani sajta i na društvenim mrežama.
Programski direktor TS Nemanja Nenadić ukazao je na video konferenciji da u Srbiji zakonodavac nije postavio pred učesnike kampanja neke stroge zahteve kada je reč o transparentnosti dok izborna kampanja traje.
On je ukazao da se detaljan izveštaj troškova kampanje predaje Agenciji za borbu protiv korupcije 30 dana nakon okončanja izbornog procesa.