SPS izborni štab Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Socijalistička partija Srbije sa svojim koalicionim partnerima u kampanji za parlamentarne izbore potrošila je oko dva miliona evra, pokazuju podaci objavljeni u finansijskom izveštaju o troškovima kampanje. Najveći trošak za socijaliste bilo je TV oglašavanje, za koje je izdvojeno blizu 1,2 miliona evra.

Sudeći po dostupnim podacima, posle Srpske napredne strane, najviše novca u ovogodišnjoj predizbornoj kampanji potrošili su socijalisti. Prema zvaničnim podacima, objavljenim na sajtu Agencije za sprečavanje korupcije, SPS, koji je na izbore izašao sa JS i Zelenima Srbije, je trka za parlament koštala 236.040.278 dinara ili oko dva miliona evra.

Najveća stavka bilo je oglašavanje, za koje je izdvojeno više od polovine ukupne sume – oko 168.152.558 dinara ili oko 1,4 miliona evra. Plaćeni marketing je najskuplji bio na televizijama – socijaliste je koštao 137,9 miliona dinara ili oko 1,2 miliona evra.

Zanimljivo je da su socijalistima, za razliku od naprednjaka, najveći izvor prihoda bili prilozi fizičkih lica. Zahvaljujući donacijama, SPS je za kampanju prikupio 98,9 miliona dinara ili blizu 840.000 evra.

Sa druge strane, iz budžeta je ta stranka dobila oko 91,7 miliona dinara ili oko 780.000 evra. Ostatak troškova za kampanju, socijalisti su pokrili novcem koji su imali na računu za redovan rad.

SNS potrošio oko 8,7 miliona evra

Podsećamo, najveće troškove prethodne izborne kampanje imala je Srpska napredna stranka, koja je za u trci za predsednika države i parlament ukupno izdvojila 8,7 miliona evra. Ipak, najveći deo svojih resursa u predsedničku trku Aleksandra Vučića.

Sudeći po podacima iz finansijskih izveštaja, u Vučićevu kampanju uloženo je oko šest miliona evra, dok je za kampanju SNS za parlamentarne izbore izdvojeno dvostruko manje novca – oko 2,7 miliona evra.

Možda i ključna razlika je u troškovima TV oglašavanja, što je inače najvažnija stavka svake iole ozbiljne kampanje.

Finansijski izveštaji pokazuju da je oko 3,9 miliona evra Vučić izdvojio za emitovanje televizijskih spotova, dok je SNS u okviru kampanje za parlamentarne izbore u iste svrhe potrošio “svega” 1,3 miliona evra, odnosno tri puta manje novca.

Razlika je još ubedljivija kada je reč o oglašavanju u štampanim medijima, koji su manje uticajni u odnosu na televiziju. Na Vučićevo oglašavanje u novinama potrošeno je oko 620.000 evra, odnosno oko četiri puta više novca nego za SNS. Ta stranka je u okviru kampanje za parlamentarne izbore na oglase u štampanim medijima potrošila oko 143.500 evra.

BONUS VIDEO Kako Dačić i Palma ponižavaju opoziciju u parlamentu

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar