Foto:Amir Hamzagic; /ATA images; shutterstock; privatna arhiva

Javno preduzeće “Naplata prevozne usluge” iz Beograda, koje je osnovano prošle godine na zahtev gradonačelnika Beograda Aleksandra Šapića, plaća ukupno 90.000 evra za tri automobila koja će koristiti samo tri godine, a zatim ih vratiti lizing kući. Nabavka ovih automobila organizovana je i završena, a da novoosnovano preduzeće prethodno nije obezbedilo osnovne uslove za naplatu gradskog prevoza i aplikaciju za informisanje o dolascima autobusa.

Na sajtu javnih nabavki objavljeno je da je preduzeće „Naplata prevozne usluge“ zaključilo okvirni sporazum sa firmom „Ling mobiliy solutions“, oko nabavke automobila za potrebe zaposlenih u ovom javnom preduzeću.  Firma  iz Novog Sada dobila je posao vredan 10.714.608,00 dinara (bez PDV), odnosno približno 90.000 evra. Bili su jedini ponuđač na tenderu.

Foto:privatna arhiva

U pitanju je nabavka tri putnička automobila po prosečnoj ceni od oko 30.000 evra.

„Naplata prevozne usluge“, novoformirano javno preduzeće iz Beograda automobile nabavlja preko operativnog lizinga na period od 36 meseci, odnosno tri godine.

Nakon isteka ugovora od 36 meseci ti automobili će biti vraćeni, a firma iz Novog Sada na ime naknade dobiti više od 100 miliona dinara.

Kada je reč o firmi „Ling mobility solutions“, ona godinama sarađuje sa javnim preduzećima, najvešće iz Novog Sada. Samo u toku ove godine zaključili su devet ugovora sa preduzećima iz Vojvodine.

Najtešnju saradnju ostvarili su sa Javnim vodoprivrednim preduzećem „Vode Vojvodine“ iz Novog Sada.

Ova firma je samo prethodne godine ostvarila zaradu u vrednosti od 4,7 miliona dinara. Prema podacima iz APR, u 2021. godini imali su još bolji rezutlat. Tada su „čisto“ zaradili šest miliona dinara.

„SNS se bahati, naprednjaci više zainteresovani za svoje plate i privilegije“

Odbornica u Skupštini Grada Beograda Ana Gođevac kaže da uprava grada umesto da se suoči sa realnim problemima, donosi bizarne odluke koje su skupo plaćene.

Ana Gođevac, SSP
Ana Gođevac Foto: Nova S

„Uprava Šapićeve firme za naplatu karata je donela bizarnu odluku da reši svoje probleme dolaska na posao i odlazaka na sastanke – kupovinom tri limuzine. Umesto da se suoče sa problemima koje su oni napravili na sopstvenoj koži, odlučili su da građani Beograda njima plate kola jer javni prevoz nije dovoljno dobar. A ko se brine o Beograđanima? Ko će Beograđanima da reši probleme kada ih oni ni ne znaju, a očigledno ih nije ni briga”, Beograđani trpe posledice očajnog javnog prevoza, dok se SNS uprava bahati, uživajući u privilegijama i vozeći se vozilima plaćenim od građana”, ističe u izjavi za Novu odbornica i potpredsednica Stranke slobode i pravde (SSP).

Naša sagovornica dodaje da je nejasno šta je do sada pomenuto preduzeće uradilo i naglašava da su naprednjaci više zainteresovani za svoje privilegije.

“Umesto što su osnovali novo preduzeće, Gradsko saobraćajno Beograd (GSP) u saradnji sa gradskim sekretarijatom za javni prevoz mogli su ozbiljno pristupiti rešavanju prevoznih problema. Ali, očigledno je da su članovi SNS-a više zainteresovani za sopstvene plate i privilegije, nego za dobrobit građana”, zaključuje Gođevac.

Šapić tražio da se osnuje preduzeće “Naplata prevozne usluge”, direktor njegov prijatelj

Svega nekoliko meseci nakon što je u Skupštini Grada izabran za gradonačelnika Beograda, Šapić je rekao da će biti  osnovano novo javno preduzeće koje će se baviti naplatom karata u glavnom grada.

U septembru 2022. godine najavio je da će se preduzeće brinuti o naplati karata, jer tadašnji partner, firma „Kentkart“ ne radi dovoljno dobro posao. Kako je rekao jesenas na jednoj od konferencija za medije, osnivanjem preduzeća Beograđani će tačno znati gde im odlazi novac.

Foto:TANJUG/ JADRANKA ILIĆ

Za direktora novog preduzaća izabran je Slaven Andrić, čovek poverenja Šapića i njegov dugogodišnji prijatelj.

On je bio prisutan i prilikom protesta građana ispred vile gradonačelnika, a PR prvog čoveka Beograda potvrdio je za Novu da je Andrić kao prijatelj došao da podrži Šapića.

Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Preduzeće „Naplata prevozne usluge“ formirano je u novembru, a od tada je dobilo sredstva za niz ugovora koji su potpisani nakon raskida ugovora sa firmom „Kentkart“.

Jedan od najvećih ugovora „težak“ 217 miliona dinara javno preduzeće potpisalo je sa „Komtrejdom“. U pitanju je posao provajdera za naplatu prevozne usluge. Osim toga, firmi „Alma quattro“ dali su 55 miliona dinara za informisanje korisnika javnog prevoza na stajalištima (informacije na plakatima).

Uporedo, dok preduzeće realizuje nabavke i dogovara nove ugovore, proces reformisanja javnog prevoza i dalje ostaje nedovršen. Šapić je najavio da će do početka jula putnici javnog prevoza dobiti aplikaciju za praćenje prevoza, ali i ovaj rok je probijen. Posao kontrole karata preuzeli su Beogradski lični (BELI), ali se još uvek ne zna koliki je procenat naplate i da li je novi sistem doneo više novca nego onaj stari iza kojeg je stajao turski partner Kentkart.

Bonus video: Građani zbunjeni, Šapić se smeška i ćuti: Beogradski javni prevoz je u fazi bolne tranzicije

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare