Sledeće godine, na proleće ili leto, paraleno počinju radovi na izgradnji novog mosta preko Save i tunela kod Ekonomskog fakulteta kroz koji će se, za samo nekoliko minuta, stizati do Karaburme. I to se, od sad pa nadalje, zove "Mali metro".
Gradonačelnik očekuje da bi oba projekta mogla da budu završena za dve do dve i po godine. Upravo na toliko dugo će i prestonica ostati bez jednog mosta, pošto je sudbina Starog savskog mosta izgleda i definitivno zapečaćena. Neće ga biti, piše N1.
Tu novi tramvajski most preko Save, tu tunel, tu cela slika, a ipak…
“Ova slika je da biste stekli utisak, to nije autentična slika onako kako će da izgleda most”, rekao je gradonačelnik Aleksandar Šapić predstavljajući projekat koji će se raditi u glavnom gradu.
Možda neće izgledati kao na slici, ali će se novim mostom preko Save odlaziti pravo u tunel koji, takođe, možda neće izgledati kao na slici, ali će se graditi.
“Izgradnjom mosta, izgradnjom tunela, mi spajamo saobraćajno dva najdalja dela grada i zato je radni naziv ovog projekta ‘Mali matro’, jer doći danas od Pančevačkog mosta do Novog Beograda kroz centar grada… u vreme špica… mislim da je ispod sat vremena skoro nemoguće. Ovo će vam biti samo par minuta, ali bukvalno par minuta”, istakao je Šapić.
Da se prostor Savskog amfiteatra tunelom spoji s dunavskim priobaljem – htelo se i pedesetih godina prošlog veka. Hladan tuš usledio je već posle 56. metra – podzemne vode i klizište.
Zato je tunel poslednjih 40 godina jedna posve netipična auto-perionica potpuno očekivanog naziva „Tunel“.
Ne brinu da će morati da se sele, jer novi tunel je na njihovu sreću nekoliko stotina metara dalje. Na nesreću, jedno 25 manjih objekata će zbog izgradnje tunela morati da se sruše.
“Po prvobitnom rešenju trebalo je da ide sve do garaže u Kraljice Natalije, sve je trebalo da se ruši. Ali sada, samo u ulici Gavrila Principa, jer ideja je da, kako pređete most, dođete do parka kod Ekonomskog fakulteta, da tu, pre Gavrila Principa, uđete u zemlju i izađete u Despota Stefana. Ideja je da vi praktično pre brda utonete u zemlju”, objašnjava Šapić.
Pre nego što vi utonete u zemlju, država će morati da utone u kredit. Razume se, kineski. Memorandumom o razumevanju razumeli smo da će kineska kompanija „Power China“ projektovati tunel, pa kad to završi razumećemo i koliko će koštati.
“Za sada se barata nekom cifrom od 150 miliona evra. Marko (gradski urbanista Stojičić) ispravi me…”, rekao je Šapić.
Marko je Stojičić, gradski urbanista, pa njemu gradonačelnik servira novinarsko pitanje i o ceni mosta.
“A cena mosta… koliko je Marko cena mosta? 90 miliona evra? Ali to je mislim zajedno s ovim uklanjanjem, je l tako?”, pita gradonačelnik.
I tu dolazimo do bolne teme mnogih Beograđana. Stari savski most broji svoje poslednje mesece na ovom mestu. Jer pre nego što na proleće ili leto sledeće godine krene izgradnja novog, stari mosta će biti demontiran.
N1: Da li se novi most nalazi baš na mestu gde je i stari most?
Šapić: Baš na tom mestu, jer nema gde drugde…
N1: A da li imate procenu koliko će Beograd biti praktično bez jednog mosta?
Šapić: Pa toliko… dve godine.
Dve godine najmanje – zaboleće čak i one koji nisu emotivno vezani za stari tramvajski most, ali gradonačelnik veruje da će gužve biti manje nego tokom rekonstrukcije Gazele, jer će ona sada biti zbog otvaranja obilaznice.
Mi smo pak zaobišli doktora Malog jer nama je bilo zabranjeno da pitamo van teme, njemu nije da van teme govori. Pa je u izgradnju tunela umetnuo i plate i stadion i BDP, a potom ostao nedostupan i za pitanja o temi.
“Hvala ministru Malom, zbog neodložnih obaveza, ministar Mali moraće da napusti događaj”, zaključio je konferensije predstavljanje ovog projekta.
BONUS VIDEO: Gradski prevoz nam je u haosu, a šta je sa metroom?