Dok svi čekaju kako će se okončati saga oko raskida ugovora sa firmom "Kentkart", gradonačelnik najavljuje krivične prijave protiv bivše vlasti zbog potpisivanja ugovora sa ovom firmom. Šapić se vratio čak do 2011. godine, tvrdeći da se još od tada sanira šteta, dok lider Stranke slobode i pravde (SSP) i nekadašnji gradonačelnik Beograda Dragan Đilas poručuje da je pored svega toga vlast obnovila ugovor sa "Kentkartom" 2021. godine i time nanela štetu građanima.

Komentarišući raskidanje ugovora sa firmom Kentkart, gradonačelnik Šapić rekao je na televiziji Insajder da građani neće snositi nikakve troškove, ali i da će biti podnete krivične prijave protiv  odgovornih za za sve što je sporno u ugovoru sa tom firmom.

„Pokušavamo da saniramo svu štetu nanetu još od 2011. godine. Pokušali smo da se dogovorimo sa njima, ali nismo znali na šta ćemo da naletimo tokom dogovora. Mi više ne želimo da se dogovorimo sa njima, zato što bismo tako bili saučesnici u svemu što se dešavalo poslednjih godina, a sud će utvrditi da li je oštećena privatna firma „Kentkart“ ili Grad Beograd“, rekao je Šapić.

Aleksandar Šapić, Skupština grada Beograda Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Gradonačelnik se osvrnuo i na to da su za stanje sa javnim prevozom i ugovor krive neke prethodne vlasti i vratio se čak do 2011. godine, kada je vlast činila koalicija okupljena oko Demokratske stranke.

Da li je mislio na prethodnu gradsku vlast, koju su vodili Zoran Radojičić ili Goran Vesić ili na bivšu vlast koju je predvodio Dragan Đilas, Šapić će reći u narednim danima.

„SNS nanela štetu gradu što je produžila ugovor 2021. godine“

Predsednik Stranke slobode i pravde (SSP) i nekadašnji gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže za Novu da je Aleksandar Šapić jedini čovekk oji je bio deo vlasti i 2011. godine, kada je potpisan prvi ugovor i 2021. kada je potpisan drugi ugovor za Busplus.

„Bez ulaganja svojih sredstava 2011. godine, dobili smo sistem (harder i softver), koji je nagrađen kao najbolji u svetu u toj oblasti za iznos od 8,53 odsto što je najniža marža koju je platio bilo koji grad u Evropi. Uvedeni sistem je omogućio da u svakom trenutku znamo gde je koje vozilo, što donosi uštedu od preko 20 odsto, da građani znaju koliko je stanica udaljen autobus koji čekaju, da u svakom vozilu postoji panik taster ako nekome pozli ili neko napadne vozača“, objašnjava Đilas u izjavi za Novu.

Dragan Đilas Foto:Nemanja Jovanović/Nova.rs

On napominje da mnogi putnici nisu želeli da, kao svuda na svetu ulaze na prednja i zadnja, a izlaze na srednja vrata, niti da prinesu kartu aparatu prilikom ulaska, što se takođe radi svuda na svetu.

„Zato sistem nije ostvario sve postavljene ciljeve. Ugovorom je bilo predviđeno da posle 10 godina sistem prelazi u vlasništvo grada i nije bilo nijednog razloga da se ugovor sa Kentkartom produžava. SNS vlast je i pored toga obnovila ugovor 2021. i time realno nanela štetu gradu“, zaključuje Đilas.

Podsetimo, privatni partner Grada Beograda za naplatu karata u javnom prevozu turski „Kentkart“ najavio je mogućnost da spor između njih i Grada Beograda završi na arbitraži, imajuću i vidu da dve strane imaju suprotstavljene zahteve.

Kako Nova nezvanično saznaje, „Kentkart“ se ovom prilikom rukovodio međudržavnim ugovorom između Srbije i Turske, te poslao dopise premijerki Ani Brnabić, te ministarstvima saobraćaja i finansija kako bi ih obavestio da bi problem trebalo rešiti pre nego što se ode na arbitražu.

U ovom trenutku problem je jasan – Grad Beograda traži sporazumni raskid ugovora, ali da ne plati nikakvu odštetu turskoj firmi. Sa druge strane, „Kentkart“ nema ništa protiv da izađe iz posla naplate prevoza u glavnom gradu, ali to ne može biti na način koji je grad predložio.

Sporazumni raskid bez ikakve nadoknade ne može biti opcija za partnera iz Turske, koji je nedavno doživeo gotovo pretnje od rukovodstva Grada. Kako je Nova ranije objavila, nedavno je održan sastanak između predstavnika Grada Beograda i turske firme „Kentkart“, koja je do sada vodila proces naplate karata I održavanje sistema javnog prevoza. Sastanak na kome je trebalo da se dogovore detalji sporazumnog raskida ugovora nije završen pozitivno, naprotiv.

Iako je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić još u septembru najavio raskid ugovora sa firmom „Kentkart“, koja je godinama naplaćivala karte u javnom prevozu, još početkom februara delovalo je da od „tog posla nema ničega“.

Beograd nije želeo ogromne penale za raskid ugovora, usled čega se nagoveštavalo da će firma ostati i dalje u poslu, koji uporedo sada radi i javno preduzeće osnovano u septembru po nalogu Šapića. Dve firme rade isti posao, koji plaćaju građani.

Bonus video: Ko su Šapićevi čuvari pod maskama?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare