Foto:TANJUG/ JADRANKA ILIC; TANJUG/ STRAHINJA ACIMOVIC

Izbori u Srbiji održavaju se za manje od tri nedelje, a dosadašnji tok kampanje obeležila je funkcionerska kampanja Aleksandra Vučića. Za samo šest dana u prepodnevnim satima otvorio je ili obišao šest fabrika, a već popodne bio je glavni govornik na SNS mitinzima. Sve u pratnji televizijskih kamera. Tako se Vučić u centralnim informativnim emisijama prvo pojavljuje kao predsednik države, a u izbornom bloku kao predsednik stranke.

Aleksandar Vučić je tek nakon pet dana od raspisivanja predsedničkih izbora obelodanio da će biti kandidat za predsednika države, iako se to nije ni dovodilo u pitanje. I mada je sve vreme i van kampanje zapravo bio u kampanji, intenzivno obilazi Srbiju od 7. marta.

I kao po pravilu, u direktnom televizijskom prenosu prvo otvara fabrike ili polaže kamen temeljac kao predsednik države, a nekoliko sati kasnije u istom gradu govori na mitinzima.

Tako je bilo na primer u Leskovcu, gde je pre podne obišao radove na izgradnji fabrike “Erenli” i najavio zapošljavanje 340 ljudi, a posle podne je govorio na mitingu naprednjaka u leskovačkoj Hali sportova.

Slično se dogodilo i u Vranju. Predsednik je prvo obišao kompaniju „HAIX oprema”, zatim otvorio fabriku „Teklas Automotive d.o.o“, da bi nakon toga u istom gradu organizavao miting, na kojem ga, prema pisanju njegovih medija, dočekalo 10.000 građana.

Slično se dešavalo i kada je bio u Šapcu i okolnim mestima, ali i u beogradskim opštinama.

Fabrike su mu jedan od glavnih izbornih aduta, pa obilazi i one koje su davno otvorene.

Da je u funkcionerskoj kampanji, više i sam ne krije. On je čak obećao da se od nedelje, 20. marta, neće pojavljivati “ni u čemu” što je funkcionerska kampanja.

Zlatko Minić iz organizacije Transparentnost Srbije navodi za Nova.rs da je Vučićevo otvaranje fabrika i organizovanje stranačkih mitinga u istom danu jedan fenomen, te da na tim događajima priča istu priču.

“Mi smo primetili da potpuno istu priču Vučić priča na otvaranju fabrike u 11 ili 12 sati, a potom tu istu piča na stranačkom skupu. Na stranačkim skupovima ima i dodatak o lokalnim specifičnostima. Nije reč o samo jednom skupu. Bude ih po tri – četiri u jednom regionu”, kaže Minić.

On navodi da ti promotivni pseudo događaji, pout otvaranja fabrika, služe za osvajanje prostora, a onda se na njih zgodno nadovežu stranački skupovi na kojim se ispriča ista priča, jer to pojačava efekat.

Minić dodaje da stranačke kampanje nisu problematične, niti je sporno da se političke partije ili funkcioneri hvale rezultatima na stranačkim skupovima.

Foto:Medija centar Beograd“Kada je reč o funkcionerskoj kampanji, to su promotivne aktivnosti, koje se organizaciju da bi državni funkcioneri dobili prostor u medijima, pa da bi se u vestima pojavili van izbornih blokava kad ljudi promene kanal, jer ih ne zanima pet minuta izborne hronike na RTS. Te promotivne aktivnosti uđu u vesti. Bilo da je vest o tome šta je Vučić radio), bilo šta je obilazio, posetio, ili o tome šta je pričao – o Ukrajini, o Kosovu, o ekonomskoj situaciji, BDP, zapošljavanju, izgradnji puteva…”, objašnjava on.

Minić kaže da korišćenje javnih resursa nije najveći proble i da u nekim situacijama uopšte nije problem, jer najviši državni funkcioneri po važećoj uredbi imaju pravo da koriste službena vozila iz bezbednosnih razloga.

“Sa druge strane, tu se ne pojavljuje sam Vučić ili neko drugi ljudi koji nemaju državne funkcije na tim stranačkim skupovima. Može biti problematično ukoliko se pojavljuju funkcioneri nižeg ešalona, pa koriste javne resurse, odnosno automobile da bi išli na stranačke skupove. A mnogo veći problem je korišćenje resursa poput ljudi i opreme iz javnih preduzeća”, navodi on.

Prema nalazima organizacije Transparentnost Srbije, dosadašnje pripreme za izbore obeležila je intenzivna funkcionerska kampanja, veće učešće državnih funkcionera u stranačkim aktivnostima nego u prethodnim izbornim ciklusima i medijska dominacija Aleksandra Vučića i njegove liste.

Ukupan broj promotivnih aktivnosti za 26 funkcionera, koliko ih je posmatrano, veći je za 58 odsto nego u istom periodu pre godinu dana, kada nije bilo izbora, dok je kod 10 najaktivnijh funkcionera to više nego dvostruko.

BONUS VIDEO Kampanja. Ko se najviše slika, a šta vide građani

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar